Kirstimari
Active member
- Lid geworden
- 21 april 2021
- Leeftijd
- 34
Hooii
Ik zie even door de waterplanten het bos niet meer haha.
Help:
Waterwaardes (zie foto):
Ph 6.8
Gh 5?
(Maand geleden was gh 7)
Ik wil graag mijn gh verhogen naar 8.
Dit omdat mijn vissen, theoretisch gezien dit een fijnere waarde vinden dan 5.
Ze doen het allemaal goed hoor!
Leven nog enzo 🤣
Zijn gelukkig "makkelijke" vissen.
110l
4 platy
4 paradijs vis (1 man en eerst 1 vrouwtje maar meneer vond dat hij meer vrouwtjes nodig had)
3 botia
2 molly
1 algeneter
2 ruitenvlekzalm
Ja misschien rare samenstelling maar t werk al maanden goed gelukkig.
Nu snap ik er alleen even niets meer van.
Hoe gh en ph samen werken?.
Als ik mijn gh verhoog, gaat dan ook de ph omhoog? Want volgens mij is mijn ph nu redelijk oké. Dus die moet eigelijk niet omhoog... Denk ik.
Kan iemand mij in lekentaal uitleggen en helpen hoe ik de gh omhoog krijg zonder dat de ph omhoog gaat....?
Off naja, hellup?
Of zo laten als alles goed gaat?
Kalksteen toevoegen?? (Ook ergens gelezen... maar overal staat juist "NOOIT DOEN" 🤣)
Na 10.000 sites gelezen te hebben kwam ik dus niet verder. Vandaar nu hier mijn vraag.
Ps. Bak draait al ruim 2.5 jaar. Tijdje getobt met lage ph. Die is gelukkig nu stabiel.
Ik ververs elke 10/14 dagen zo'n 20% water.
Ps Ps. ik test mijn water om de maand op nitriet, zo doende zag ik deze gh en begon ik er over te lezen en waardes van mijn viskes opgezocht. K wil gewoon ookal gaat alles goed het beste voor ze. Dus leer graag wat bij.
Thanks alvast.
Groetjes.
Ik zie even door de waterplanten het bos niet meer haha.
Help:
Waterwaardes (zie foto):
Ph 6.8
Gh 5?
(Maand geleden was gh 7)
Ik wil graag mijn gh verhogen naar 8.
Dit omdat mijn vissen, theoretisch gezien dit een fijnere waarde vinden dan 5.
Ze doen het allemaal goed hoor!
Leven nog enzo 🤣
Zijn gelukkig "makkelijke" vissen.
110l
4 platy
4 paradijs vis (1 man en eerst 1 vrouwtje maar meneer vond dat hij meer vrouwtjes nodig had)
3 botia
2 molly
1 algeneter
2 ruitenvlekzalm
Ja misschien rare samenstelling maar t werk al maanden goed gelukkig.
Nu snap ik er alleen even niets meer van.
Hoe gh en ph samen werken?.
Als ik mijn gh verhoog, gaat dan ook de ph omhoog? Want volgens mij is mijn ph nu redelijk oké. Dus die moet eigelijk niet omhoog... Denk ik.
Kan iemand mij in lekentaal uitleggen en helpen hoe ik de gh omhoog krijg zonder dat de ph omhoog gaat....?
Off naja, hellup?
Of zo laten als alles goed gaat?
Kalksteen toevoegen?? (Ook ergens gelezen... maar overal staat juist "NOOIT DOEN" 🤣)
Na 10.000 sites gelezen te hebben kwam ik dus niet verder. Vandaar nu hier mijn vraag.
Ps. Bak draait al ruim 2.5 jaar. Tijdje getobt met lage ph. Die is gelukkig nu stabiel.
Ik ververs elke 10/14 dagen zo'n 20% water.
Ps Ps. ik test mijn water om de maand op nitriet, zo doende zag ik deze gh en begon ik er over te lezen en waardes van mijn viskes opgezocht. K wil gewoon ookal gaat alles goed het beste voor ze. Dus leer graag wat bij.
Thanks alvast.
Groetjes.