Wat is er nieuw

Glas schilderen

tropicalis

Well-known member
Lid geworden
18 augustus 2012
Hi all, Ik wil een stellage met een aantal volglazen kweekbakken maken. Ik wil daarbij de achterkant schilderen. En wellicht ook de onderkant van de bakken (mocht ik geen bodem bedekking over de gehele bodem doen) daar witte tempex te licht is voor veel vissen.
Uiteraard in beide gevallen aan de buitenkant.
Ik denk dan aan marine blue voor de achterkant en bruin aan de onderkant.
Hebben jullie suggesties voor het merk verf, of wellicht alternatieven (aan de buitenkant van de bakken) voor verven?

Ik heb mijn bak aan de buitenkant geverft met acrylverf van de action (tip van mike @Killerfish ):
image.jpg

Schoolbordverf wordt ook veel gebruikt.

Inderdaad simpele acrylverf. Je zou zelfs de rest van de bak kunnen afplakken en een spuitbus kopen als je het heel netjes wil doen.

Toevallig van de week mijn 5 kweekbakkies van een zwarte achter- en zijwand voorzien.

Met de spuitbusverf van de action € 1,99 per bus.
2 bussen nodig gehad, zie mijn foto-topic in onderschrift.

Het nadeel:
-je moet een plekje hebben waar je kan verven (ik heb een hoekje op mijn balkon afgeplakt met plastic)
-het stinkt als je bezig bent en je wordt er high van
-tip, gebruik van die plastic handschoentjes, dat scheelt vieze handen

Voordeel:
-je bent echt rete snel klaar 😀 😀 😀
-super strak
-verschillende kleuren verkrijgbaar
-makkelijk

Zoals @Ruben01 aangeeft werkt acrylverf van de action heel goed.
Had genoeg aan anderhalve tube om een bak van 1 meter te bedekken inclusief 1 zij ruit erbij.
vind het er prachtig uit zien en je ziet geen oneffenheden.

Ik heb de achterkant en zijkant met vinyl (wrapfolie) gekleefd! Eenvoudig aan te brengen en weer te verwijderen achterna! Geeft mooi resultaat! (En ik kan het zelf op maat plotten! ^^)

Dank jullie alle voor de goede tips.

Zoals @Ruben01 aangeeft werkt acrylverf van de action heel goed.
Had genoeg aan anderhalve tube om een bak van 1 meter te bedekken inclusief 1 zij ruit erbij.
vind het er prachtig uit zien en je ziet geen oneffenheden.
Die heb ik ook gebruikt maar als die droog is gaat die scheuren en krijg je he irritante lichtstreepjes op je achterwand

Die heb ik ook gebruikt maar als die droog is gaat die scheuren en krijg je he irritante lichtstreepjes op je achterwand
Dat heb ik niet, maarja ik heb er ook een hele dikke laag eroverheen😀😉

Ik heb zelf blauwe schoolbordverf gebruikt voor mijn kweekbakken.

Ging prima! Smeer je er vanzelf lekker dik op, dus dekt in een keer

Heb hier geen last van, heb het drie keer lekker dik er op gesmeerd 😀

Even inbreken op dit topic 🙂
Moet je schoolbordverf kwasten? Of kan het ook met een roller?

Ik heb laatst gehoord van @Sanneke80 dat de spuitbussen (zwart) van de Action heel erg goed zijn en super strak opdroogd.

Heb hier geen last van, heb het drie keer lekker dik er op gesmeerd 😀
ik heb er wel 6x overheel geverfd maar er blijven scheurtjes in de verf ontstaan. Maar de plantjes zijn inmiddels flink gegroeid dus ik zie er nu ook niets meer van.😀:petjeaf:

ik heb er wel 6x overheel geverfd maar er blijven scheurtjes in de verf ontstaan. Maar de plantjes zijn inmiddels flink gegroeid dus ik zie er nu ook niets meer van.😀:petjeaf:
Duimen dat het bij mij niet gaat scheuren maar neem aan dat het anders al gebeurd moest zijn.
Gewoon je planten niet meer snoeien zodat je de scheurtjes niet ziet 😀

Ja bij mij gebeurde dat pas na 2 dagen.

Hier met acrylverf gewerkt van de action zoals @Ruben01 al zei. Niks geen problemen mee gehad, zelf niet na af en toe wat water er over..

Dan ga ik er maar vanuit dat ik mij glas niet goed ontvet had. Aangezien niemand er last van heeft behalve ik 😀:stom:

Ik heb het glas hier slechts afgenomen met wat glassex en vervolgens de verf er met een roller in meerdere dunne lagen op aangebracht. Kon het goed drogen en krijg je geen dik plakkaat welke wellicht niet heel goed droogt. Kan mss ook liggen aan het temperatuurverschil tussen bak en omgeving? Mocht je bak vrij warm staan en de omgeving eromheen wat koeler. Weet ik niet hoor, slechts een vermoeden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan