Glazen Inlaat Eheim 2260 / 1500 XL


Rob78

Member
Lid geworden
31 maart 2024
Berichten
6
Leeftijd
46
Ik ben een nieuwe 650 liter bak aan het opzetten. Het is een rimless optic white aquarium wat ik zo clean als mogelijk wil houden, dus zonder lichtkap en met transparante leidingen en glazen inlaat en lily pijp voor het filter. Nu heb ik hiervoor een Eheim 2260 / 1500XL staan, deze heeft een inlaatbuis van 25/34 mm en een uitlaatbuis van 16/22 mm. Voor de uitlaat kan ik een lily pipe kopen alleen voor de inlaat zie ik niets in de maat 25/34. Ik zat te denken om een verloopstuk toe te passen maar die zie ik ook niet van 16 naar 25 mm. Bovendien weet ik niet of de pomp dan voldoende water toegevoerd krijgt. Heeft iemand tips of ideeƫn?
 
Gat in de bodem laten maken door iemand die daar ervaring mee heeft? (Het is maar een wild idee hoor...)

Zit er een achterwand of zijn alle 4 zijden doorzichtig? Als er een achterwand is, kan de buis daarachter verdwijnen, dan hoef je alleen nog iets te hebben om in het aquarium water aan te voeren.

Je kunt eens googlen op 'glazen buis'. Vooral laboratoria hebben nog weleens dat soort spul nodig, dan kun je buiten zicht de kunststof buis op de glazen buis aansluiten. Houd er wel rekening mee dat dat kwetsbaar is.
 
Via de bodem aan en afvoer, dan zie je er het minste van.
Er zijn genoeg mensen die dat voor je zouden kunnen uitvoeren en met wat koppelkranen ben je klaar, orienteer je maar.
 
Tnx, daar had ik nog niet aan gedacht. Al wordt ik er wel wat zenuwachtig van om in een nieuwe bak een gat te laten šŸ˜… Je hoort toch wel eens dat het misgaat en die bakken zijn nogal aan de prijs
 
Het kan prima goed gaan hoor dan zoek je referenties anders kan er weer een glasplaat op bv maar ga ermaar vanuit dat het goed uitvoerbaar is.
 
Bodemdoorvoer is wel een mooie optie.
Mijn bak heeft dat standaard.

Het is misschien niet de mooiste oplossing. Maar je kunt ook 2x aanzuigen.
En deze 2 aanzuigen in de onderkast samen laten komen op de dikke slang.
Met wat druk pvc kun je wel een koppelstuk maken.
 
In dit geval zou ik zeker voor doorvoeren in de bodem gaan.
Zeker omdat je een rimmles bak hebt, die je aan de bovenkant open wilt laten.
 

Terug
Bovenaan