Wat is er nieuw

Glimmer Wood Rock

Rastaman

Well-known member
Lid geworden
1 november 2020
Leeftijd
81
Beste allemaal, weet niet of dit op de juiste plek staat maar zoals een een eerder bericht ben ik ene beetje aan het verzamelen van spullen voor nieuwe bak. Nu leek mij Glimmer Wood Rock wel een mooie steen om t egebruiken. Nu staat er bij de webshop: "De stenen kunnen een beetje kalk aan het water afgeven ...". Nu is mijn vraag stel je kiepert 20 kg in een 60cm/90L bak (is dat veel stenen voor zo een bak....geen idee?)..hoeveel merk je dan van die kalk afgifte? Verwaarloosbaar of stijgt je KH iedere week met 2 graden? en ja het zal van nog 85.841 factoren afhangen maar is het mogelijk een beetje hier iets over te roepen met mensen met ervaring?

vast dank.

Afhankelijk ook van wat voor vissen je wilt houden, had je daar al een gedachte in?

Pseudomugil Furcatus

Ken de vis in kwestie niet, durf daar ook niks over te zeggen.

Ga je ook co2 gebruiken in de bak ect?

Een beetje steen wat de hardheid zou kunnen verhogen, zal geen probleem vormen.
maar 20kg in 90L is behoorlijk veel, als je van jezelf dan al wat zachter water hebt (en zeker als je co2 gaat gebruiken), dan zal het t water zeker een stuk harder maken... geeft dan ook een onnodig verbruik van co2.

Geen C02, wel kraanwater gemengd met Osmose water

Lijkt me een beetje zonde om een osmose verhouding te maken, om daarna de hardheid weer te verhogen met steen :))

zou dan persoonlijk toch een niet afgevende soort zoeken.

maar 20kg in 90L is behoorlijk veel
Lol. Zal ik maar niet verklappen hoeveel kilo ik in mijn bakken mik :DD
Je kunt prima deze stenen gebruiken; maar zou dan wel voor puur osmose gaan en je aan de wekelijkse waterwissel van 50% houden. Dan kun je de GH prima in toom houden. Die pseudogumil furcatus kunnen wel eea hebben aan hardheid van 't water als ik mij niet vergis. Zou me niet al te veel zorgen maken. Hou er wel rekening mee dat ze kunnen springen.

Lol. Zal ik maar niet verklappen hoeveel kilo ik in mijn bakken mik :DD
Je kunt prima deze stenen gebruiken; maar zou dan wel voor puur osmose gaan en je aan de wekelijkse waterwissel van 50% houden. Dan kun je de GH prima in toom houden. Die pseudogumil furcatus kunnen wel eea hebben aan hardheid van 't water als ik mij niet vergis. Zou me niet al te veel zorgen maken. Hou er wel rekening mee dat ze kunnen springen.
Maar dan wel met zo een poeder een beetje reminaliseren?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan