Wat is er nieuw

Glossostigma elatinoides in fijne korrel bodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dantenious
  • Startdatum Startdatum
D

Dantenious

Guest
Beste forumleden,

Ik heb al mijn planten uit het aquarium gehaald omdat ik blijkbaar gewoon de verkeerde keus had gemaakt. Het waren planten die erg snel groeide in de hoogte.

Graag wil ik een bodemplant die als het ware een mat vormt en niet de hoogte in groeit. De plant die ik mooi vind is de Glossostigma elatinoides.

Nu is het "probleem" dat ik een fijne korrel als bodembedekking heb, namelijk de JBL Sansibar zwart. Hoe plaats ik deze plant in de bodem? Daarnaast heb ik ook nog veel corydorassen die over de bodem struinen.

Als iemand tips of andere planten suggesties heeft hoor ik het graag!

Lezend over dit plantje wil het veel licht en een toerijkende hoeveelheid co2 etc.. .. en in deze moet er dus veel licht de bodem bereiken.. bij onvoldoende licht zie je dan toch vaak dat plantjes de hoogte in groeien.. naar het licht toe dus.

Je kunt een matje kopen..
http://www.aquaplantsonline.nl/p/7630/glossostigma-elatinoides-mat/
Of eventueel zelf maken met geplastificeerd gaas oid.

Bedankt voor je reactie! Weet je toevallig of je dit matje ook door de helft kunt knippen om zo op verschillende plekken van het aquarium de bodem te bedekken. Licht is er 4x 54W alleen geen CO2 installatie is wel aanwezig dus zou ik eventueel weer kunnen aansluiten.

Dacht dat aquaplantsonline matjes gebruikt die zijn gemaakt zijn van geplastificeerd gaas.. die kun je met een tang doorknippen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan