Gnathonemus longibarbis / olifantsvis ervaringen


Nanoe

Well-known member
Lid geworden
1 februari 2014
Berichten
758
Locatie
Kockengen
Wie o wie heeft er ervaring met het houden van olifantsvissen?
Tzt wordt onze garnalenbak vervangen door een grotere bak en de olifantsvis vind ik tot nu toe 1 van de meest fascinerende vissen die er zijn (samen met de mesvis).
Echter weinig ervaringen over te vinden, dus ben benieuwd!

Andere optie is om de huidig cory's tzt in de andere bak te zetten, de bijvissen uit de huidige grote bak weg te doen/over te zetten en in de grote bak olifantsvissen te houden, samen met de manen, mesvissen, L-nummers en evt geophagussen (ook al denk ik dat de olifantjes nie zo blij worden van de geo's).
 
Alles prima maar die Geo's blijven hoor.
 
In ieder geval een koppel
 
De longibarbis wordt wel een cm of 40 lees ik. :juggle:

De petersii lijkt dan een voor de hand liggender keus, hoewel ook die fors wordt. Moet ofwel alleen, ofwel in een grotere groep gehouden worden --> grote bak.

Maar mooi beest. :)
 
De longibarbis wordt wel een cm of 40 lees ik. :juggle:

De petersii lijkt dan een voor de hand liggender keus, hoewel ook die fors wordt. Moet ofwel alleen, ofwel in een grotere groep gehouden worden --> grote bak.

Maar mooi beest. :)

Uhm ja ;) lijkt me een goed idee, foutje.

Wat is een grotere groep?
 
Ik heb een pertersii gehouden, maar hij is niet heel erg lang gebleven. Ik heb er ooit een topic over gestart op dit forum wat zijn doodsoorzaak zou geweest kunnen zijn. Het is wildvang, en er zit verschil in formaat, zodat je niet precies weet hoe oud hij al is wanneer je hem koopt.
Mijn ervaring met de vis zelf is wel positief, leverde weinig problemen op met andere bewoners. Hij was hier niet schuw, kwam mijn hand altijd "besnuffelen" en ik verdacht hem van een soort van intelligentie. Bijzonder beestje. Die van mij was alleen, destijds kreeg ik ook te horen, of alleen of in een groepje vanaf een stuk of vijf.

gr

Mark
 
Leuk idee, ben benieuwd. Ik zou alleen er zeker geen mesvis bij houden. Heb zelf over de jaren 3 soorten mesvissen gehouden. En alles wat zwart is en dezelfde vorm heeft wordt aangevallen. Olifantvissen zijn niet heel sterk en lijken kwa uiterlijk aardig op een mesvis (). Ik vermoed dat iedere mesvis ze meteen zou vermoorden.
 

Terug
Bovenaan