Goed vissenvoer


NLP

Member
Lid geworden
2 november 2022
Berichten
7
Leeftijd
34
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar goed vissenvoer wat in Nederland makkelijk te bestellen is. Tot nu toe heb ik voer van Hikari en JBL gegeven, maar ik lees vrij vaak dat vissenvoer uit dierenwinkels niet altijd het beste is. Dus ik wil wat nieuws proberen. Ik heb meerdere aquaria en dus ook veel soorten aquariumbewoners, dus hopelijk hebben jullie wat suggesties voor wat mijn zwemmende kameraadjes lekker zouden kunnen vinden.

Mijn aquariumbewoners (niet altijd samen)
Albino Ancistrus (ook baby's)
Neocaridina garnalen (ook baby's)
Cambarellus Diminitus (ook baby's)
Chinese danio's
Kersenbarbeeltjes

Ik hoor graag wat jullie suggesties zijn :)
 
Zelf gebruik ik graag voer van Dennerle.
Dat bevat geen vismeel (afval).

Het voer van Dr. Basleer is erg krachtig. Dit kun je af en toe gebruiken als krachtvoer. Maar ik vind het niet geschikt om dagelijks te voeren.

Mijn maanvissen zijn echt helemaal wild van de vibra bites van Hikari.
 
Ik neem zelf elke keer wat anders mee als ik in de winkel kom. Zo heb ik vele potjes en zakjes staan en kan ik afwisselend voeren.
Zelfde met de blisters diepvriesvoer ook altijd verschillende in huis.
 
Ik gebruik ook dennerle....maar geen idee hoor ik kan niet meten wat er nu echt in zit...
 
Ik neem zelf elke keer wat anders mee als ik in de winkel kom. Zo heb ik vele potjes en zakjes staan en kan ik afwisselend voeren.
Zelfde met de blisters diepvriesvoer ook altijd verschillende in huis.

Ik heb ook divers voer, alleen zorg ik ervoor dat met 6 maanden weer op is. Het schijnt dat een gegeven moment de voedingswaarde verminderd.
 
Wij voeren dagelijks 2x bassleer en een mengsel van 3 soorten repashy (droog, niet in gelvorm). De repashy is vooral voor de waaierhandgarnalen, maar wordt door allemaal gegeten.
Daarnaast voeren we 1 a 2x per week aanvullend voer voor onze Sewellia's en de neocaridina garnalen.
 
Ik heb ook divers voer, alleen zorg ik ervoor dat met 6 maanden weer op is. Het schijnt dat een gegeven moment de voedingswaarde verminderd.
Ik heb altijd begrepen dat zodra je het open maak je het met 3 maanden moet proberen op te krijgen ivm de afbraak van de vitaminen die erin zitten.

Ik weet niet of dit een broodje aap verhaal is maar ik houd die regel altijd aan.
 
De enige keer dat ik naar een datum kijk is wanneer ik het in een winkel haal. Vissen kunnen niet lezen en in de natuur zijn ze over het algemeen ook niet kieskeurig. Proeven het, smaakt lekker, vreten het op.
Voor wat betreft voer kijk ik niet echt naar het merk maar meer naar de afwisseling, levend voer, gevriesdroogd, vlokvoer,tabletten (dierlijk,plantaardig,knoflook), etc.

In principe krijgen alle dieren (garnalen,kreeftjes,lnummers galaxy's,danio's etc) die afwisseling en doen ze het er prima op. Heb niet het idee dat voer van een bepaald merk nu ineens zoveel beter is en je vissen ineens naar je gaan glimlachen. Dier verkoper waarschijnlijk wel
 
Het voordeel van afwisselend soorten voeren is dat als je een keertje zonder valt, je vissen niet moeilijk doen over een ander soort voer. Bovendien zorgt het voeren van diverse soorten voer ervoor, dat het nadeel van de één door de ander tegengegaan wordt.
Ook bij mensen is het zo, dat het echt niet erg is als je eens een keertje geen groente overslaat (ja jij ook John :unsure: ), maar als je dat weken achter elkaar doet gaat het niet goed. Dat geldt voor vissen net zo goed.
 
Ik gebruik Bassleer. De vissen zijn in goede conditie en ben tevreden over dit voer.
 
Ik heb heel veel verschillend voer van tetra en het meeste heeft allemaal vrij wel de zelfde samenstelling alleen het heeft weer andere eigenschappen waardoor mn verschillende vissen allemaal op hun beurt wat te doen hebben.
En voor mn groente eters heb ik wat groene dekselpotjes gehaald. Ik denk niet dat mijn voer echt ideaal is maar het werkt 😄
 

Terug
Bovenaan