Wat is er nieuw

Goed voorgrond plantje met weinig licht

• Onderwerp starter Onderwerp starter kraikkonen
  • Startdatum Startdatum
K

kraikkonen

Guest
Hallo allemaal,

Voor mijn 60 cm ben ik nu voor eens en altijd op zoek naar het beste voorgrond plantje die goed groeit en het liefst een tapijt vormt en dat met slechts 15 watt.

Door de jaren heb ik al zoveel geprobeerd, maar er is niets wat echt goed wil groeien. Ja, Riccia, maar daar heb je heel veel werk van.

Wat zijn jullie suggesties voor een laag blijvend plantje die zichzelf vermeerderd en gedijd onder deze omstandigheden? Ik voeg trouwens co2 toe.

Bvd

lilaeopsis novae-zelandiae is een makkelijke...of een andere uit deze familie

Ik heb alleen maar geluk gehad met de Echinodorus tenellus.
Als die gaat, gaat ie meteen je hele bak door, maar hij stopt nooit.

Maar ja, het is geen *hele* lage natuurlijk- als je het vergelijkt met de Hemianthus callitrichoides etc..

Micranthemum monte carlo is een niet al te moeilijke.

SwR7nkjBMHdlu_xpXsG7-Z0IbcCsWZiY.jpeg

Of Glossostigma elatinoides

SwR7nkjBMHdlu_xpXsG7-Z0IbcCsWZiY.jpeg

succes..

groet koos.

Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik de lilaeopsis novae-zelandiae besteld en binnen gekregen. Ik lees overal maximale hoogte 5 cm, nou niet dus. Die van mij was zeker 10 centimeter. Ik heb ze opgedeeld in partjes en met een pincet geplant, en daarna meteen gesnoeid op een cm of 5. Is dit goed of krijgt de plant nu teveel op de donder?

Ik lees ook op veel plekken dat deze plant normaal tot veel licht nodig heeft, dat zijn dus niet jullie ervaringen?

De Glosso deed het hier ook goed in een aqua40.

Veel planten worden emers gekweekt en dan worden ze idd groter dan in de submerse vorm.

Je moet de planten de tijd geven om zich aan de onderwatervorm om te vormen.
Dat kan wel een maand of 2 duren.

Greetzz Bigsmoke

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan