Goede avond


P

PeterJJ

Guest
Mijn naam is Peter (die naam was al in het ledenbestand aanwezig zodat ik mijzelf heb omgedoopt tot PeterJJ). Ik heb een aquarium van 140*70*15. Iets meer dan 100 liter. Boven die waterlaag is aan de achterkant een wand van 130 cm. hoogte met planten (orchideeen en varens is de bedoeling; het is in aanmaak allemaal). Ik noem het zelf een paludarium, maar die naam klopt niet: er is geen sprake van een moerasgedeelte. De eigenlijke naam zou riparium zijn: oeverterrarium, maar die naam wordt zo weinig gehanteerd dat ik hem ook niet gebruik.
Het huidige aquariumdeel is beplant met veel Cryptocoryne en Bucephalandra soorten. Als bewoners 10 Danio margaritatus en 10 Japonica garnalen. Volgens mij gaat dat goed, maar de geringe waterhoogte beperkt wel sterk mijn keuzemogelijkheden.
Vragen genoeg, maar die stel ik later wel.
 
Beste Antje, je hebt gelijk, de hoogte is 15 cm. Voor de rest is het wel een ‘echt’ aquarium inclusief Eheim buitenfilter, stromingspomp en waterverwarming.
 
Dank voor jullie bemoedigende belangstelling.
Binnenkort zal ik een foto plaatsen.

Vriendelijke groet,

Peter
 
Welkom! Je aquarium/paludarium/iets klinkt interessant. Ik ben ook wel benieuwd hoe dit eruit ziet.
 

Terug
Bovenaan