Wat is er nieuw

Goede betaalbare voederautomaat.

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
Hallo,

Er zal wellicht hier op het forum al een x over geschreven zijn maar hier toch de vraag.
Ik ga over 3 weken 8 dagen naar Oostenrijk en ben op zoek naar een voederautomaat.
Het liefst niet te duur zonder poespas en natuurlijk een betrouwbare.
In de deksel van het aquarium zit een schuifje dus daar moet deze boven komen te staan(aquatlantis splendid 100)
Komen de zomer zou deze voederautomaat voor 3 weken gebruikt moeten worden.
Kwa voeding zal ik granulaat en vlokken mixen(eventueel een tabletje voor de ancistrus maar misschien is dit noet handig) dit mag gewoon samen dus in 1 voeding tegelijkertijd zodat ik meerdere waterlagen tegelijkertijd kan voeren en alle vissen hun voeding binnen krijgen.
Ik heb gelezen dat de vissen eventueel ook een weekje zonder voeding kunnen maar het liefst voer ik mondjesmaat door.
Normaal krijgen de vissen in de ochtend en avond eten tijdens de vakantie zal dit alleen in de ochtend zijn.
Ik hoor graag jullie ervaring/tips.
17393374128788758343836478098539.jpg

Laatst bewerkt:
Juwel easyfeed hier al jaren meerdere in gebruik en gaat prima 3 weken door met een paar nieuwe duracel batterijtjes. Enige wat ik je zou afraden is om er vlokvoer in te stoppen, dit plakt te makkelijk samen hangent boven in een vochtige ruimte. Prijs is rond de 25 euro, op mp waarschijnlijk wel goedkoper te vinden.

Ik heb inmiddels een juwel easyfeed gekocht.
De orginele opening in de kap van mijn aquarium zit alleen niet op de gewenste plek.
Wel zit er bij de voederautomaat een voederkapje wat op een juwel aquarium past.
Ik zit er nu over na te denken om deze op de plek van de kap te verwerken waar ik graag wil voeren.
Wat zouden jullie doen?
17396434970812309412648720772951.jpg

Lekker knutselen. 👍 Die juwel-kleppen zijn gemaakt van zacht plastic dat makkelijk te bewerken is. Ideaal voor verbouwingen. 😉

Wat je ook kunt proberen is de kleppen omwisselen of omdraaien.

Lekker knutselen. 👍 Die juwel-kleppen zijn gemaakt van zacht plastic dat makkelijk te bewerken is. Ideaal voor verbouwingen. 😉

Wat je ook kunt proberen is de kleppen omwisselen of omdraaien.
Mijn bak is alleen een aquatlantis maar de klep lijkt van hetzelfde materiaal

https://www.aquastorexl.nl/juwel-sm...IlGVc7aw0KtxfpeykZHwJCRkrvPYI-dBoCh-IQAvD_BwE ik heb zelf nu deze. die je nu hebt heb ik ook gehad. Maar omdat er veel damp uit dat gat omhoog komt tegen je voer automaat aan kan die versie van jou verstopt raken naar mijn ervaringen. die ik nu heb (link) werkt perfect. Zelf heb ik precies het gat uitgesneden en het zelf passen gemaakt. je ziet er niks van. Tip voor bij de plaatsing denk aan je filters je wilt niet dat al het voer gelijk in je filter zit. ik heb het zelf bij de uitstroom van het water zitten zodat het voer goed door mijn bak gaat en ook zo mijn bodemdieren goed te eten krijgen. Succes!

nog een tip bij dat zwarte kapje wat je er bij krijgt om in je aquarium deksel te bevestigen zit een klepje. haal het klepje er af (zelfde verhaal en komt vocht op het klepje en het eten blijft eraan plakken.)

https://www.aquastorexl.nl/juwel-sm...IlGVc7aw0KtxfpeykZHwJCRkrvPYI-dBoCh-IQAvD_BwE ik heb zelf nu deze. die je nu hebt heb ik ook gehad. Maar omdat er veel damp uit dat gat omhoog komt tegen je voer automaat aan kan die versie van jou verstopt raken naar mijn ervaringen. die ik nu heb (link) werkt perfect. Zelf heb ik precies het gat uitgesneden en het zelf passen gemaakt. je ziet er niks van. Tip voor bij de plaatsing denk aan je filters je wilt niet dat al het voer gelijk in je filter zit. ik heb het zelf bij de uitstroom van het water zitten zodat het voer goed door mijn bak gaat en ook zo mijn bodemdieren goed te eten krijgen. Succes!
Daarom wil ik zelf een ander gat maken. De orginele opening zit ongunstig kwa stroming.

Ik heb de smart feeder van reef factory vorig jaar gekocht omdat ik op vakantie ging.
hij werkt erg fijn en heb hem na de vakantie gewoon laten zitten en geeft nu elke dag nog voer aan mijn vissen.
Hij zal niet tot de goedkoopste behoren maar of iets “duur” is ligt er aan hoe lang die mee gaat vind ik.

Verder vind ik het erg fijn dat er wifi op zit zodat ik hem op mijn telefoon kan instellen en aanpassen.
Ook het apparaat eten laten geven op afstand werkt erg goed.

Laatst bewerkt:
Je kunt bij de Juwel, als ik het goed heb, een luchtslang met pompje aansluiten om lucht door het voer te blazen…
Dit zou helpen om het vocht eruit te houden, zelf nooit getest. Ik heb zelf ook de Juwel Smartfeed 2.0 staan voor eventueel langere afwezigheid. Voor een paar dagen weg gebruik ik hem niet. Vissen kunnen best een paar dagen vasten.

Ik ga deze ook alleen gebruiken voor de vakanties. Niet als ik eens 3 dagen weg ben.
Daarom voor de juwel easyfeed gekozen de was nog lekker betaalbaar.

Sluit hier eigenlijk nooit de luchtslang er op aan. Zonder het extra zwarte kapje is wel handige tip.
Met een drempel zaag/slijp (deels smelt het weg) je makkelijk een vakje in de meeste plastic kapjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan