Wat is er nieuw

Goede binnenfilter 53 liter bakje

Die is 33 cm hoog Andre en ik denk dus hoger dan de bak van Cindy.
 
Succes met de keuze!

in de regel geldt; hoe groter hoe beter. Het nadeel is natuurlijk dat grote filters veel ruimte innemen en dat deze qua uiterlijk minder mooi zijn in een scape.

Destijds heb ik wel gekozen voor een fors intern filter puur vanwege dat dit qua onderhoud fijner is.
Ja, daarom wil ik ook wel een iets grotere hebben, maar zie door de bomen het bos niet meer nu. Ik heb op zich geen scape in m'n bakje, meer gewoon een plantenbak dus ik kan hem wel redelijk verstoppen achter planten. Maar heb alle recensies zitten lezen van alle pompen die opgenoemd zijn en elk hebben zo hun nadelen. Zo leekdie van dennerle, een hoekfilter, echt ideaal. Maar na het zien van een YouTube filmpje, haak ik toch af. Hij heeft namelijk geen sponzen, maar een of ander plat filter materiaal, lijkt wel een mega maandverband ofzo, zo dun, en die man van het filmpje gaf aan dat omdat het zo'n dun materiaal is, de filter binnen 5 dagen helemaal verstopt zat. Het was ook niet echt goed uit te spoelen en dat klopt, want dat heb ik nu met dat platte filter materiaal wat in deze zit ook. Dan moet je dat dus helemaal gaan vervangen, maar dan ben je dus ook meteen al je bacteriën kwijt. En dat om de 5 dagen, dat schiet niet op. Dan kan ik beter m'n eigen filter houden, daar zit wel een stukje platte filter in aan de voorkant, maar verder gewoon een spons en van die kogels met gaten erin. Het vervelende is dus dat die platte filter zo snel dicht slibt, en dan moet ik hem eruit halen om schoon te maken en zodra ik hem er dan weer terug in hang, gaat ie enorme herrie maken. Maar dat las ik bij veel andere filters ook in de recensies, dat ze herrie maken met ratelen. Dus tja, dat schiet dan nog niet echt op...
 
Hoi Cindy.

Sinds ik een Oase buitenfilter heb ben ik ook een fan van dit merk. Wat ik zo lees over het binnenfilter ziet er ook erg goed uit.

Ik weet dat @Kosmopoliet dit merk binnenfilter ook heeft gehad dus ik tag hem even in de hoop dat hij hier ook een steentje zal bijdragen.

https://fritskuiper.nl/product/oase-bioplus-200-interne-aquarium-hoekfilter/
Die ziet er goed uit ook, en ik vind een hoekfilter handig alleen die van dennerle heeft een raar systeem met een soort platte filter die om het apparaat heen gewikkeld zit. Ik zag bij YouTube dat die heel snel dicht slibt, dus dat gaan we niet doen. Deze lijkt me dan ook wel wat, maar mijn bak is 34 cm hoog en dan hebben we ook nog een bodem natuurlijk dus dat haal ik helaas niet qua lengte.
 



Ohjee, niet in de gaten dat punt. Thanks

Dan zou deze beter kloppen zo te lezen.
https://www.aquastorexl.nl/bioplus-thermo-100.html
Al even snel gekeken want moet zo weg maar deze lijkt me wel wat! Zeker met de geïntegreerde verwarming, aangezien ook dat echt een onding is die hierbij zit. Wel aan de prijs maar als ie echt goed werkt en stil is, dan spaar ik er even voor en heb ik het ervoor over. Thanks voor de tip, ziet er heel goed uit!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan