Wat is er nieuw

Goede handleiding Co2 gebruik

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Urfje
  • Startdatum Startdatum
Urfje zei:
Oooh oke dus dan moet er een reduceerventiel tussen? Of iets anders?

Pffff ik voel me steeds meer een nitwit..... achter een drukregelaar gaan we wel aan, dan weten we tenminste ook hoeveel er in de fles zit.

drukregelaar met ingebouwde fijnregelaar
 
lowie1960 zei:
Urfje zei:
Oooh oke dus dan moet er een reduceerventiel tussen? Of iets anders?

Pffff ik voel me steeds meer een nitwit..... achter een drukregelaar gaan we wel aan, dan weten we tenminste ook hoeveel er in de fles zit.

drukregelaar met ingebouwde fijnregelaar

zou trouwens zelf bij tapclean een hervulbare co2 fles kopen
en via ebay een drukregelaar

denk namelijk dat wat je nu hebt je duurder uitbent
 
We hebben 2 hervulbare flessen. Een 500 grams en een 2 kilo fles. Beide van Dennerle, ooit een keer als set gekocht bij een winkel die ze eruit deed met 70% korting.
 
Urfje zei:
We hebben 2 hervulbare flessen. Een 500 grams en een 2 kilo fles. Beide van Dennerle, ooit een keer als set gekocht bij een winkel die ze eruit deed met 70% korting.

ik weet niet welke aansluiting daar op zit voor de drukrelelaar

echter wat ik vond op internet zijn de orginele daarvoor erg aan de prijs , maar er moet nu toch ook nog iets opzitten waar je de co2 slang aanzette, en de co2 druk mee regelde
en toevoer naar het aquarium mee regelde

denk niet dat je 50 bar zo het aquarium inslingerde

volgens mij kun je nu al de co2 slang die normaal het aquarium ingaat op je ph regelaar zetten , en dan vanaf je ph controller weer naar daar waar je het aquarium ingaat

wel om denken dat je terugslagklep tussen de co2 uitgang en die naar het aquarium zit, en goed
 
Geen nieuw verhaal, gebeurt al miljoenen jaren.
Overdag:
Er word meer zuurstof geproduceerd als er word opgenomen.
Er word meer co2 opgenomen als er word geproduceerd.

Nacht:
Er word meer zuurstof opgenomen als er word geproduceerd.
Er word meer co2 geproduceerd als er word opgenomen.


Kh verhaal is soms iets gecompliceerder.
Heb zelf al gehad dat het niet lukte om de kh hoger te krijgen dmv waterwissels, de buffer hoeft dan gebroken te worden.
 
backplay zei:
.
Overdag:
Er word meer zuurstof geproduceerd als er word opgenomen.
Er word meer co2 opgenomen als er word geproduceerd.

Nacht:
Er word meer zuurstof opgenomen als er word geproduceerd.
Er word meer co2 geproduceerd als er word opgenomen.


Kh verhaal is soms iets gecompliceerder.
Heb zelf al gehad dat het niet lukte om de kh hoger te krijgen dmv waterwissels, de buffer hoeft dan gebroken te worden.
[color:#CCCCCC]
Nacht:
Er word meer zuurstof opgenomen als er word geproduceerd.
Er word meer co2 geproduceerd als er word opgenomen.[/color]

juist dus co2 controller uit is onzin

he he vraag van jezelf waarom ik dat onzin vond zelf beantwoord

het duurde wel even :sorry:
 
Urfje zei:
We hebben 2 hervulbare flessen. Een 500 grams en een 2 kilo fles. Beide van Dennerle, ooit een keer als set gekocht bij een winkel die ze eruit deed met 70% korting.

ik weet niet welke aansluiting daar op zit voor de drukrelelaar

echter wat ik vond op internet zijn de orginele daarvoor erg aan de prijs , maar er moet nu toch ook nog iets opzitten waar je de co2 slang aanzette, en de co2 druk mee regelde
en toevoer naar het aquarium mee regelde

denk niet dat je 50 bar zo het aquarium inslingerde

volgens mij kun je nu al de co2 slang die normaal het aquarium ingaat op je ph regelaar zetten , en dan vanaf je ph controller weer naar daar waar je het aquarium ingaat

wel om denken dat je terugslagklep tussen de co2 uitgang en die naar het aquarium zit, en goed
 
normaal zijn de aansluitingen van hervulbare flessen allemaal gelijk
heb zelf een dennerle fles en 2 jbl die ik vul vanuit een grote fles met een koppelstuk



Urfje zei:
daaraan zit zo'n ei zonder metertjes, dat gaat naar de PH computer, dan naar een bellenteller en zo gaat het naar de difussor in het aquarium.


en de ts heeft wel degelijk een drukregelaar
alleen is het een model zonder manometers van dennerle
 
Het model met metertjes is als het goed is onderweg en komt deze week binnen. We gaan ook nog even kijken voor een andere diffuser want we hebben nu deze:

STU5ZdZQ7j_M5x7Ct3eGfDQNpDTaNpXU.jpeg


Maar ik heb ook gelezen dat deze vrij lomp de CO2 aan het water afgeeft en dat merken we ook wel. Er komen wel belletjes doorheen maar soms ook ineens een grote bel. Maar er wordt aan gewerkt.
 
die hoort goed in de stroming te hangen

mijn vriendin heeft er zo een in een rio 125 gehad en kon haar co2 mooi op peil brengen
 
Maar zoals op het plaatje zie je de belletjes steeds kleiner worden, dat gebeurd bij ons ook niet. Heeft dat ook weer een reden toevallig?
 
De andere drukregelaar met naaldventiel is ook binnen dus als het goed is moet het nu helemaal goedkomen. 🙂
 
Bedankt! En bedankt voor de adviezen!
 
ben toch nog benieuwd

is het allemaal al werkend en naar je zin ??
 
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan