Goede manier om lamprologus multifasciatus te vangen


Ludger

Well-known member
Lid geworden
20 april 2010
Berichten
8,395
Locatie
Heerenveen
Website
www.voervoorvis.nl
Sinds een tijdje heb ik een mooie groep Lamprologus multifasciatus zwemmen welke zich goed voort planten.... Alleen wat is nou een goede manier om de vissen te vangen aangezien er over een tijdje toch eens wat weg moeten anders krijg ik te maken met overbevolking.

Ik heb een tijdje geleden namelijk 5 weg gegeven en dit uitvangen was echt een drama, de vissen aardig schrikkerig dus zodra ze merken dat ik ze wil vangen dan vliegen ze de slakkenhuizen in en die wil ik niet meegeven.

Is er iemand die een goede manier weet?
 
Heb je slakkenhuizen erin? Neem die met vis en al eruit. Beste manier om te doen.

Sorry lees nog keer je vraag. Zonder de huizen krijg je ze niet bijna.
Maar die kan je goedkoop weer aanschaffen toch?
 
Ik heb geen ervaring met slakkenhuisvisjes, maar kan je niet een schuilplek maken van bv stukje pvc buis. Als ze dit gebruiken om in te schuilen kan je ze makkelijk uitvangen, door de buis dicht te houden en met buis en al uit te vangen. Dit is allszins een goeie manier om andere bodemvissen zonder veel moeite te vangen.
 
Met slakkenhuizen en al inderdaad. En dan vooral goed kijken welke en hoeveel, anders geef je te veel/te weing vissen mee...

Gewoon bij de sligro ofzo een hele doos slakkenhuizen halen voor iets van 5 euro, als je tekort komt.
 
Is inderdaad een idee, wist niet dat die zo goedkoop te verkrijgen waren. Zouden ze ook bij de Makro of Hanos verkrijgbaar zijn?

Bij die Boerenslak site betaal je 8 euro verzendkosten.

Pol_de_gezzmol zijn/haar idee is echter ook wel een optie. Ik heb nog een stuk of 10 legholen liggen, ik kan die er eens in doen kijken of ze daar ook in gaan zitten.
 
Veel viszaken (de haringboer dus) hebben ook wel lege slakkenhuizen heb ik begrepen van mijn LFS.
 
Ludger zei: