Wat is er nieuw

Goede tijdklok gezocht.

• Onderwerp starter Onderwerp starter GewoonJoey
  • Startdatum Startdatum
G

GewoonJoey

Guest
Beste mensen,
Omdat ik een beetje gestoord word van mijn tijdklok zoek ik een andere.
Welke ik nu heb kan goed 10 minuten eerder over later aanspringen.
Hierdoor moet ik dus elke keer weer handmatig de klok goed draaien..

Nu zoek ik dus een goeie tijdklok welke gewoon als ik hem om 21.59 instel deze gewoon elke keer oM 21.59 ingaat en niet de ene week om 21.59 en de week erop al om 21.49..

Deze heb ik ook al ooit in mijn handen gehad.
Werkt deze gewoon perfect? Want die ik nu heb is niks waard..

Dacht altijd dat die digitale stukken duurder waren?

Ik heb niet exact deze maar wel 1 die erop lijkt, gaat al 10 jaar probleemloos mee. Was toen trouwens ook niet zo gek duur hoor....

Ik denk zelfs dat je er bij de blokker gewoon garantie op krijgt...

Nog dingen waar ik op moet letten of zijn alle digitale hetzelfde?
Denk dat het prijsverschil vooral in de instel mogelijkheden zit toch?

Morgen maar eens kijken bij de bouwmarkt.

Volgens mij zijn de meeste digitale klokken hetzelfde, gewoon zeker weten dat je het programma in kunt stellen. Wil je een middagpauze in je licht of op verschillende dagen verschillende tijden, dan heb je veel programma's nodig. Want bijvoorbeeld: Maandag - programma 1 = aan 10:30. programma 2 = uit 13:00. programma 3= aan 14:00. programma 4 = uit 23:00. Wil je dit op iedere dag hetzelfde, dan heb je 4 programma's nodig, wil je dit bijvoorbeeld alleen door de weeks dan heb je ook weer 2 programma's nodig voor zaterdag en zondag.

Meeste standaard tijdschakelaars hebben 20 programma's, heb je een heel ingewikkeld lichtplan dan heb je er meer nodig. Ik heb iedere dag hetzelfde, dus aan 2 programma's genoeg...

Wat maken die 10 minuten nu uit ?? Gewoon de goedkoopste nemen, en dat je die af en toe moet bijstellen is toch geen probleem

Ik heb een vrij goedkoop ding..volgens mij de de praxis ooit gehaald..1 met een draaischijf en pinnetjes..doet al 5 jaar..elke dag zijn ding..

Succes

Die 10 minuten maken best veel uit omdat ik mijn maanlicht apart heb van mijn verlichting..

5 minuten voor het licht uitgaat zou het maanlicht lampje aan moeten springen.
Anders gaat het licht uit en dan weer maanlicht aan.
Het zijn geen disco vissen..

Nu is het pikkedonker waarna het maanlicht opeens aanspringt.
Dat is niet zoals ik het wil.

Ga vandaag gewoon even kijken naar een digitaal klokje.
Heb met die draaischijfjes ook al vaak gehad dat hij gewoon niet aan sprong omdat hij te vaak handmatig was doorgedraaid.

Ik heb gisteren een gekocht bij de k*rw** voor �7,99 ofzo. Deze kun je prima programmeren, ik geloof zo'n 40 verschillende programma's. Ik gebruik er maar 1...

Groeten Leopard

ik gebruik de goedkope van de Action van zo n 3 euro en verder doen die het prima.
Zit maar 1 programma op natuurlijk.
Maar ja daar is de prijs ook naar dus.

Die dingen van de blokker zijn programmeerbaar, ook per dag.
Heb er nu een jaar of 3/4 6 stuks in gebruik, voor allerlei doeleinden waaronder ook schakelen van verlichting, geen van alleen begaven het tot nu toe, en voor 6/7 euro prima te doen.

Vandaag bij de bouwmarkt wat klokjes gehaald.
Waren 11 euro per stuk.
valt opzichte nog wel mee kijken hoe deze het gaan doen.
Zitten 20 programma's op.

GewoonJoey zei:
Die 10 minuten maken best veel uit omdat ik mijn maanlicht apart heb van mijn verlichting..

5 minuten voor het licht uitgaat zou het maanlicht lampje aan moeten springen.
Anders gaat het licht uit en dan weer maanlicht aan.
Het zijn geen disco vissen..

Nu is het pikkedonker waarna het maanlicht opeens aanspringt.
Dat is niet zoals ik het wil.

Ga vandaag gewoon even kijken naar een digitaal klokje.
Heb met die draaischijfjes ook al vaak gehad dat hij gewoon niet aan sprong omdat hij te vaak handmatig was doorgedraaid.

Er ooit aan gedacht om dat maanlichtlampje een half uur eerder aan te laten springen ?? Dan maken die 10 minuten dus niks meer uit

AquaVISie zei:
Er ooit aan gedacht om dat maanlichtlampje een half uur eerder aan te laten springen ?? Dan maken die 10 minuten dus niks meer uit

Ja, maar als er dan 3x 10 minuten vertraging is geweest zit je toch weer hetzelfde..
Heb nu digitale klokjes en lampje staat nu op de minuut ingesteld.

Moet precies goed zijn anders is het niet goed.
Denk dat ik een lichte tik heb daarin..

jessicapilon zei:
ik gebruik de goedkope van de Action van zo n 3 euro en verder doen die het prima.
Zit maar 1 programma op natuurlijk.
Maar ja daar is de prijs ook naar dus.

Die heb ik ook van de Action.
Gewoon die witte met zwarte pinnetjes.

Werkt prima.
Ik hoor hem wel eens, maar daar ben ik nu al zo aan gewend al dat het niet eens meer opvalt.
Je hoort hem zeg maar werken, maar ik vind dat niet storend.
Zoals gezegd valt dat nu al niet eens meer op.

Je kan hem geloof ik per 15 minuten instellen.
Hier is hij vrij nauwkeurig.
Soms zit er eens een minuutje tussen, maar dat stel ik dan bij.
Dan draai ik een heel klein stukje aan de schijf en dan staat het weer goed.

Verder zit er een optie op dat je het licht meteen zelf aan kan doen op elk moment van de dag, dan moet je dat rode knopje even verschuiven.
Als je klaar bent weer terug schuiven en dan hervat de tijdschakelaar zijn gewone programma weer.
Ondertussen draait hij dan gewoon door, dus je hoeft de tijd niet te resetten of zo.

Gamma
tot op de seconde goed te schakelen.
ik heb er 2, 1 voor mijn Rio 125 en 1 voor mijn 60cm bakje.
Werkt perfect

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan