Goedemorgen


T

Tubafish

Guest
Een hele goedemorgen,

Mijn naam is Max 27 en uit Haarlem.

Na een heerlijk impuls aankoop van moeder en dochterlief (ggrrrr:mad:) is uiteraard papa weer de sjaak om het nieuwe aquarium in orde te houden.

Opzich prima, als je er zo even mee bezig bent is het stiekem toch best leuk! Hahaha🤣.

We hebben nu dus een 50L bak start kit van HS Aqua.
Filter + pomp thermometer en staafelement.

Tot nu toe 6 a 7 planten erin en om de dames tevreden te houden meteen 5 tetratjes erbij gedaan. (Ja wisten al dat het eerst moet rusten maar moeder en dochter zijn nogal ongeduldig.

Bak opgestart met HS aqua Bactoturbo en HS floracell.

Eerste probleempje doet zich al de kop op, maar die zal ik in het betreffende forum plaatsen
 

Bijlagen

  • IMG-20201130-WA0001.jpg
    IMG-20201130-WA0001.jpg
    78 KB · Weergaven: 70
Welkom Max.
Met zo'n opstart kan je inderdaad problemen krijgen, we lezen het later wel.
 
Inderdaad, maar moet eerlijk zeggen nu ik er zo mee bezig ben, met de opstart en het uitzoeken e.d. Vind ik het stiekem zelf ook wel leuk!
 
Welkom Mac op het forum en hou er rekening mee dat je bak 4 weken moet indraaien of anders 28 dagen.

*Edit*
Mac = Max (Verstappen 😃).
 
Inderdaad, maar moet eerlijk zeggen nu ik er zo mee bezig ben, met de opstart en het uitzoeken e.d. Vind ik het stiekem zelf ook wel leuk!
Hieronder wat "leesvoer" voor je.

 
Misschien handig als kleine tip. Het resterende wol aan de wortels van planten laat gemakkelijk(er) los als je dat wat beweegt in een bakje met warm water.
 
De linker plant (met dat wol) is een Ophiopogon als ik het goed heb en dit is geen echte aquariumplant, kun je beter in de tuin zetten:))
 

Terug
Bovenaan