Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Moi, t eten weer op. En de vrouw naar t werk. Dubbele dienst vandaag. Eerst vanmorgen van 7tot9.30 en nu van 18.30 tot 21.30. Dit ivm 1op1 zorg van een cliënt. Hoezo personeelstekort in de zorg? En dan zitten ze al op 1 woning met 6 cliënten en 25 collega’s in het team. En totaal 6 woningen in 1 gebouw.

Avond Albert. Tja in de zorg hebben ze veel handen tekort en van de instelling van Jurgen kregen we ook het verzoek om in de vakantie bij te springen om een spelletje enzo te doen want ook daar is personeelstekort.

Tja, je hebt zorg en je hebt zorg. Nu is de zorginstelling waar de ega werkt er wel 1 met mensen met meervoudige zware beperkingen. In leeftijd van 16 tot 65 oid. Sommige kunnen helemaal niks. Amper geluid maken en aangeven wat er scheelt. En ongecontroleerde bewegingen soms. Dus ik zie geregeld wel wondjes of blauwe plekken. En dan is er weer een MIC ingevuld waar niet veel mee gedaan wordt, of kan worden gedaan.

Maar ze doet het met hart en ziel en vindt het veel dankbaarder als oudjes te verzorgen.

Mooi schooltje rasbora galaxy of zo. Die richting op.

Maar ik moet me nog verdiepen in de verlichting die boven die klein bakjes hangt want van die verlichting ben ik meestal niet zo'n fan. Het moet wel passen bij wat ik met planten wil. Ik wil geen overdosis aan licht (als ik niet kan dimmen). Ik zit niet et wachten op een algenexplosie. En aan de CO2 wil ik al helemaal niet.
Veel licht en CO2 is héél veel snoeien haha.
Ook wil ik om het licht te dimmen niet afhankelijk zijn van drijvers, want het aantal drijvers wisselt natuurlijk af en toe.

Veel noten op mijn zang en als ik eens wist welk (gesloten) bakje ik zou willen dan draaide die vrij snel. Een open bakje liever niet.

Doe mij maar een bakje met TL hihi. En de nodige voorraad buizen ter vervanging.
Succes met plannen en denken 😉

Tja, je hebt zorg en je hebt zorg. Nu is de zorginstelling waar de ega werkt er wel 1 met mensen met meervoudige zware beperkingen. In leeftijd van 16 tot 65 oid. Sommige kunnen helemaal niks. Amper geluid maken en aangeven wat er scheelt. En ongecontroleerde bewegingen soms. Dus ik zie geregeld wel wondjes of blauwe plekken. En dan is er weer een MIC ingevuld waar niet veel mee gedaan wordt, of kan worden gedaan.

Maar ze doet het met hart en ziel en vindt het veel dankbaarder als oudjes te verzorgen.
Ja ik snap het en bij Jurgen zitten ook mensen tot 80 en die behoorlijk verstandelijk beperkt zijn. Toen we de eerste keer kwamen dachten we waar zijn we nu beland maar ja door alle bezuinigingen is alles bij elkaar gestopt deels. Voor de mensen die daar werken kun je niet anders dan respect hebben want af en toe hebben die het ook niet makkelijk.

Goedenavond.

De zin in de hobby begint weer terug te komen. Ik was er bijna klaar mee.

Blauwalg feest dat wil je niet weten. En afzuigen, schoonmaken, verversen, alles N😛 combinaties die je maar kan bedenken.

Maar het lijkt nu eindelijk weg te trekken…..

Overgestapt op profito ivm slechte groei planten. En ik vroeger daar altijd heel blij mee was.
Planten leefden wel wat meer op, water was ook helderder.
Maar blauwalg bleef.

Tot ik op een dag thuis kwam en het water echt kraak en kraak helder was. Zelfs kaamlaag weg.
Ik dacht, die voorfilter werkt goed zeg……
Totdat ik de vissen ging voeren en merkte dat ik vergeten was de uv aan te zetten.
Dus aangezet. Dag erna geen helder water meer.

Wat blijkt nou. De UV breekt de chelaten af. Bij profito minder, maar toch nog genoeg.

Bodem zit dus ramvol met ijzerfosfaat. Wat neerslaat op de bodem, maar ook bladeren. En daar dus plakaten blauwalg.

Nu dus weken geen fosfaat gedoseerd. Bodem wekelijks uitgezogen. En nu ziet alles er steeds frisser uit. Planten mooi op kleur.
Blauwalg bijna weg.

Nu nog maar 1x in de week fosfaat doseren en max 0,5 ppm en einde week liefst 0.

Deels ook geinspireerd door het artikel op de easy life website.

Maar goed, dat was de update. Binnenkort eens een foto…..

Ik dacht al… waar is @biljoenblik gebleven, had bijna @NicoleE opdracht gegeven om op speurtocht te gaan met de speurhonden… 😉

Waardeloos Marcel dat blauwalg. Hier af en toe ook een klein plukje in de Lido. Gelijk wegplukken als ik wat zie. Goed om te lezen dat je het toch weer gaat winnen door vol te houden.

En nu ga k slapen, morgen paar uur werken tot 12uur en dan lekker op fietsie naar huis om de rest vd dag weinig tot niks te doen.
Tropenrooster volop benutten.. heb ook een medisch excuus natuurlijk als hartpatiënt, al maak ik daar geen misbruik van.

Goedemorgen iedereen
Nou in dat geval wil ik wel graag mn goedkeuring met mn krabbel erop zien. Mocht je verhaal niet kloppen dan ga jij maar 7 dagen aan dat touwtje zitten trekken bij Nicole :DD :DD
Moet ik nu echt die krabbel uit dat stuk rots kappen om aan jou te tonen ??

Moge Albert en Stefan en het wordt bloedheet straks. Ik breng zo snel de fiets ff weg voor een onderhoudsbeurt en haal die morgen om 8 uur wel weer op.

Goedemorgen iedereen

Moet ik nu echt die krabbel uit dat stuk rots kappen om aan jou te tonen ??
Nou nee niks moet maar ja dan wordt het wel 7 dagen wapperen voor Nicole :DD :DD

Goedemorgen

Hier op tijd met de honden gelopen. Vrees dat ze de rest van de dag billen moeten knijpen. Tenzij ze me natuurlijk aangeven dat ze moeten plassen. Dan is het kort naar buiten. Voor de rest houd ik ze binnen. Gelukkig dus dat Marcel weer boven water is.

Moge Nicole en hier is het niet anders met Sky en die kan nog even snel de tuin in als hij wil.

Goedenavond.

De zin in de hobby begint weer terug te komen. Ik was er bijna klaar mee.

Blauwalg feest dat wil je niet weten. En afzuigen, schoonmaken, verversen, alles N😛 combinaties die je maar kan bedenken.

Maar het lijkt nu eindelijk weg te trekken…..

Overgestapt op profito ivm slechte groei planten. En ik vroeger daar altijd heel blij mee was.
Planten leefden wel wat meer op, water was ook helderder.
Maar blauwalg bleef.

Tot ik op een dag thuis kwam en het water echt kraak en kraak helder was. Zelfs kaamlaag weg.
Ik dacht, die voorfilter werkt goed zeg……
Totdat ik de vissen ging voeren en merkte dat ik vergeten was de uv aan te zetten.
Dus aangezet. Dag erna geen helder water meer.

Wat blijkt nou. De UV breekt de chelaten af. Bij profito minder, maar toch nog genoeg.

Bodem zit dus ramvol met ijzerfosfaat. Wat neerslaat op de bodem, maar ook bladeren. En daar dus plakaten blauwalg.

Nu dus weken geen fosfaat gedoseerd. Bodem wekelijks uitgezogen. En nu ziet alles er steeds frisser uit. Planten mooi op kleur.
Blauwalg bijna weg.

Nu nog maar 1x in de week fosfaat doseren en max 0,5 ppm en einde week liefst 0.

Deels ook geinspireerd door het artikel op de easy life website.

Maar goed, dat was de update. Binnenkort eens een foto…..
Fijn dat je het weer onder controle lijkt te hebben. Wat goed dat je de link hebt kunnen leggen met plantenvoeding en UV!

Moge Nicole en hier is het niet anders met Sky en die kan nog even snel de tuin in als hij wil.
Nou ik heb hier heel veel gras voor de deur. Ik til ze even de straat over en dan heb ik heel veel gras en schaduw door bomen. Maar zelfs dan vind ik het te heet voor ze om naar buiten te gaan.

Ja zoals bij jullie met dik 35 graden is het geen doen meer. Nou ja morgen nog en dan hier gelukkig terug naar zo n 21 graden. Volgende week maandag en dinsdag zelfs 19 als we het mogen geloven.

Ja zoals bij jullie met dik 35 graden is het geen doen meer. Nou ja morgen nog en dan hier gelukkig terug naar zo n 21 graden. Volgende week maandag en dinsdag zelfs 19 als we het mogen geloven.
Zeg maar gerust 37-38 met wellicht een uitschieter naar wellicht 39.

Gisteren had ik het zelfs koud bij de airco. Staat vandaag maar op 26. Met de constante luchtbeweging is me dat laag genoeg. Maar als ik de gang en keuken in loop krijg ik klap voor mijn gezicht. Daar was het gisteravond 28,8. Moet ik erbij zeggen dat er nog een uurtje het zonnetje op het raam heeft gestaan.

Nou met dat weer zou ik diep onder de grond kruipen Nicole.

Ik zeg alvast middag allemaal.

Moi. Heb om 11:15 tot morgen gezegd tegen de collega’s, lekker op fietsie naar huis.

Moi. Heb om 11:15 tot morgen gezegd tegen de collega’s, lekker op fietsie naar huis.
Groot gelijk als dat een mogelijkheid is.

Vroeguh werd het niet zo warm als nu, maar als het dan 30-32 graden was dan vonden we het juist het perfecte weer om naar het zwembad te gaan. En nu klaagt "iedereen".

Vroeguh werd het niet zo warm als nu, maar als het dan 30-32 graden was dan vonden we het juist het perfecte weer om naar het zwembad te gaan. En nu klaagt "iedereen".
Inderdaad, de klaagzang wordt al snel ingezet.

Ik werk dinsdags altijd maar een halve dag, maar omdat ik eerder was begonnen ben ik ook eerder weggegaan. En rest vd week, mog 2 dagen voor mij, tropenuren, dus van 6 tot ca. 1400. En de baas is toch op vakantie… dus ze redden zich maar.

Inderdaad, de klaagzang wordt al snel ingezet.
Vroeger lagen we ook nog eens te bakken in het zonnetje 🥵
Ik werk dinsdags altijd maar een halve dag, maar omdat ik eerder was begonnen ben ik ook eerder weggegaan. En rest vd week, mog 2 dagen voor mij, tropenuren, dus van 6 tot ca. 1400. En de baas is toch op vakantie… dus ze redden zich maar.
Heerlijk voor je. En je hebt ook nog wat aan je dag.

Ja maar vroeger was dat zeer incidenteel een had je zelden een hittegolf. En het is wel een feit dat men tegenwoordig snel klaagt want toen had je ijzeren kerels en houten schepen en dat is nu andersom :DD :DD :pp

En wat een rol speelt is dat tegenwoordig het in de huizen veel langer warm blijft door alle isolatie. Vroeger was de warmte er snel uit dus dan had je na een paar dagen geen last van een incidentele hittegolf maar nu heb je veel vaker een hittegolf en de warmte gaat amper uit de huizen en dat merken wij ook na de renovatie.

Ja, maar de hardwerkende mensen mogen klagen, en mensen met onderliggende kwalen ook.
Je zal maar in een fabriek werken of dakdekker zijn of asfaltmedewerker.

ik klaag niet, het is wel warm inderdaad maar is te doen, gewoon werktempo aanpassen waar kan.

Nou imo mag iedereen klagen want ik kom net even uit de tuin waar amper wind staat en het is hier nu 30 graden maar je doet echt je best om snel weer in huis te gaan hoor.
Mensen die airco hebben of in een gekoelde ruimte werken op kantoor of waar dan ook ja die hebben het niet zo warm maar elk mens heeft het boven de 30 graden heet.
Iedereen die zegt dat dit niet zo is die kletst net zo slap als mijn schoenzool af en toe :DD :pp

Voor veel mensen met ziektes en voor huisdieren is het zelfs gevaarlijk. Het beste kun je nu bij AH in de winkel lopen want daar is het lekker koel. Maar ja morgen nog en dan koelt het heerlijk af met volgende week maandag en dinsdag zelfs maar 19 graden en dan is het buiten goed toeven.
Maar ja ik geef wel toe dat ik bij de categorie ijzeren schepen en houten kerels hoor:DD

Deze bedoel je? Kwam ik net tegen op X.
IMG_0052.jpeg

Tja vroeger zagen ze de gevaren van de hitte nog niet zo in als nu en vond men het niet nodig om te waarschuwen en dat is een verschil.
Voorheen bakten we ook gewoon in een koekepan met een giftige beschermlaag maar nu waarschuwen ze daar ook voor.
Vroeger waarschuwde men ook niet als ik chagrijnig was maar nu...................................... :DD :DD :DD :DD

we moeten er denk aan wennen. En NL is nu eenmaal een land waar de temperaturen binnen een paar dagen extreem kunnen verschillen.
Ik klaag niet dat het warm is ik constateer het.

Ik klaag niet dat het warm
Dat doe ik wel voor je Dirk :DD :DD
Vroeger had ik er geen last van en voetbalden we lekker de hele dag als het 30+ was maar ja dat is met de jaren veranderd en ik kan er nu verdomd slecht meer tegen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan