Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Mogge 2.0. Het is al op temperatuur zeg, net op fiets naar de huisarts geweest om ff bloed te laten prikken voor de APK.. volgende week afspraak.
Nu ff eten en dan in de auto richting Noord Nederland, bezoekje doen.

Vandaag een hitteplan op het werk dus eerder thuis.............gelukkig is het in huis nog een beetje koel.

Middag. Weer thuis uitvhet noorden. Lekker koel hier met 24graden binnen de ventilator verplaatst wat lucht. De vaatwasser en wasmachine draaien en ook de mobiele airco boven. Je moet toch wat met de stroom die de zonnepanelen opwekken.

Ja je moet wat............volgend jaar miss. voor een accu kijken voor de stroom, maar ik twijfel nog

Avond. Een grote lichtshow buiten van bliksemflitsen en wat wind. Maar nog geen regen.

Veel onweer hoorde ik op de radio. Het viel hier gelukkig mee. Meeste bleef op afstand. Wel mooie lichtshow. Bliksem aan een stuk door om ons heen. Filmpje was uit dakraam richting zuiden.

Goedemorgen,

Hier is geen druppel gevallen en niks van onweer meegekregen. Terwijl er code oranje was afgegeven.
Van donderdag op vrijdag was er niks voorspeld en toen zaten we om 1u recht op in ons bed het was alsof de wereld verging.
2km bij ons vandaan straten blank bomen omver en hier in de wijk meerdere malen de bliksem ingeslagen.

Hier was het wel slecht weer in de omgeving. Dit filmpje is op een 20km hier vandaan. Wat wel ironisch is is dat het bij een Watermolen is .

Goedemiddag. Hier al 2 nachten slecht geslapen ivm onweer en regen.

Middag allemaal

Het heeft flink huisgehouden hier en daar in het land. Hier bleef het vrij rustig behalve een paar dagen geleden. Heb je geen schade Thea?

Middag allemaal

Het heeft flink huisgehouden hier en daar in het land. Hier bleef het vrij rustig behalve een paar dagen geleden. Heb je geen schade Thea?
Nee, dat niet gelukkig.
Boodschappen ook weer in huis.

Goedenavond

Hier loopt de airco eindelijk, na wat "opstartproblemen". Lees: veranderingen die ik aan bracht.

Schrikken hoeveel vocht hij uit de lucht trekt. Ik heb continu afvoer van condenswater aan staan en binnen een half uur zit er zo'n 1.5 cm water in een 20 liter bouwemmer. de luchtvochtigheid in huis zakt dan ook zienderogen.
Helaas kan ik de afvoerslang van het water niet naar buiten leggen of in een afvoerputje laten lopen, dus de emmer ermee in.

Avond! Hier een last minute (extra) weekje vakantie. Een heerlijk weekje op de camping met warm(!!!) weer

Morgen, hier ook aan het luchten maar wordt alweer warm buiten.

Goeiemorgen,
Binnen is de ochtend temperatuur gestegen naar 23.1 °C en buiten niet verder afgekoeld tot 19,1 °C en zojuist weer een regenbui, de airco is nog niet nodig tot de warmte via de muren is binnengedrongen

De bak nu 24.3 °C en zal zodra de verlichting aangaat langzaam oplopen tot ruim 25 °C

IMG_0867.jpeg

Idem met buitentemperatuur
IMG_0866.jpeg

Laatst bewerkt:
Goedemorgen

Gisteravond hoorde ik van een buurman dat het bij hem nu al 33 graden binnen is. En dat terwijl we nog een hele week temperaturen krijgen van 33, 34,36 en 37 graden.

Goeiemorgen,

Binnen weer een graadje erbij en nu 24.0 °C
Met oplopende buitentemperatuur einde week tot 37 °C zal het binnen snel oplopen

De bak is nu 24.7 °C, één afdekplaat gaat omhoog want met 34lm/L gaat het hard (wil de intensiteit niet dimmen)

Mobiele airco alvast getest, uitstroom 12°C, verwacht dat hij woensdag bij 26°C pas aan gaat.

1000029730.jpg

Goedenmiddag,
Verwacht inderdaad dat de temperaturen in huis einde van de week drastisch op gaan lopen.

Ik begin flink last tel krijgen van die tekenbeet. Eerder jeukte het enorm maar als ik nu mijn arm beweeg doet het flink pijn. Daarbij blijft het jeuken als een malle. Het bevalt me niet zoals het uitziet en voelt. Ik mag straks nog even naar de huisarts om het even te laten zien.

Avond.

En? Niet zo mooi allemaal.
Ik was er al bang voor maar wist niet of het bij een andere tekenziekte kon horen.
Vanaf zaterdag zag ik hele kleine blaasjes in de rode vlek.

Gordelroos, geheractiveerd waterpokkenvirus. De jeuk is inmiddels zo goed als weg, de pijn ervoor in de plaats. Alsof iemand deo met alcohol onder een net geschoren oksel spuit. Continu.
Maar van wat ik gezien heb toen ik informatie op zocht, kan het veel erger dan hoe ik het momenteel heb.

Ik was er al bang voor maar wist niet of het bij een andere tekenziekte kon horen.
Vanaf zaterdag zag ik hele kleine blaasjes in de rode vlek.

Gordelroos, geheractiveerd waterpokkenvirus. De jeuk is inmiddels zo goed als weg, de pijn ervoor in de plaats. Alsof iemand deo met alcohol onder een net geschoren oksel spuit. Continu.
Maar van wat ik gezien heb toen ik informatie op zocht, kan het veel erger dan hoe ik het momenteel heb.
Oh bah, wat naar! Dat schijnt echt heel pijnlijk te zijn! Hoop dat het hier bij blijft en snel weer weggaat. Helpen pijnstillers wat?

Gordelroos kan idd zeer ernstig zijn, vooral de variant die naar binnen toe de diepere zenuwen aantasten met blijvende chronische pijnklachten.

Heb zelf op late leeftijd (volwassen) ernstige waterpokken gehad vooral rond hoofd/nek streek, virus nestelt zich daar dus slapend, een nieuwe uitbraak in de variant gordelroos op deze plekken kan zeer ernstige gevolgen hebben.

Ik ben door een collega die wel deze ernstige gordelroos variant heeft gehad hierop geattendeerd, het heeft ons tot nadenken gezet.

Daarom vorig jaar beiden de gordelroos (Shingrix) vaccinatie gehaald, gewoon via HA aangevraagd bij apotheek (€370 voor twee vaccinaties per persoon) en door assistente laten zetten.
Dezelfde actie door GGD geregeld was veel duurder.

Maar er is positief nieuws voor de 60 jarigen in 2027
https://www.ad.nl/gezond/gratis-gor...extra-ouderen-kamer-wil-uitbreiding~a559bc33/

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan