Wat is er nieuw

Goedkope 'chinese' Sunsun HBL-802 filter, is het wat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sokonomi
  • Startdatum Startdatum
Je kan inderdaad, zonder ervaring, roepen dat het wel chinese rommel zal zijn. Mijn ervaring heeft mij in de loop der jaren geleerd dat er ook hier allerlei spullen worden aangeboden, ook gewoon in China gemaakt. Zo heb ik een bazooka die het prima doet voor een fractie van de prijs maar ook CO2 electrodes, die Veldhuis destijds aanbood voor rond de 89 euro, gekocht voor 25 euro. Zelf zou ik dit dus ook best aandurven. Bij onderstaande link zit er voor 25 euro zelfs een skimmer bij op. Op een kleinere bak loop je volgens mij hier niet zoveel risico mee voor het geld.

https://nl.aliexpress.com/item/SunS...-Up-to-60-liters-aquarium-6W/32814069733.html

Je kan denk ik ook niet alles over een kam scheren. Ik heb diverse dropcheckers gehad uit China en er is niet een meer heel maar dat lag denk ik eerder aan mij😉.
Daarentegen heb ik wel diverse coolers voor de bakken uit China en die voldoen wel goed.

Ik heb de sunsun hw402b is een externe filter. Die fungeert als actieve backup filter. Ik ben er op zich tevreden mee. Ik had hem niet genomen als die als mijn hoofdfilter zou fungeren. Daar heb ik een JBL e902 voor. Dus als ie stuk gaat. Is het helaas voor mij. En voor het geld
Ik wist wel dat toen ik het kocht dat ie niet super super lang mee.zou gaan

Maar hee ik gebruik het enkel voor beschikbaarheid en enige filtering.

Maar voor nu doet ie wat ie hoort te doen.

Enkel minpunt. Zwakke straal wat er uit komt.

Maar ach.

Ik zit nu met een Juwel Bioflow one, dus veel slechter kan het denk ik niet. :')
En ik wil best een gerenommeerd merk kopen, maar er is niks dat past.
Zelfs die van dennerle is een centimeter te dik om er tussen te kunnen.

Je kan inderdaad, zonder ervaring, roepen dat het wel chinese rommel zal zijn. Mijn ervaring heeft mij in de loop der jaren geleerd dat er ook hier allerlei spullen worden aangeboden, ook gewoon in China gemaakt. Zo heb ik een bazooka die het prima doet voor een fractie van de prijs maar ook CO2 electrodes, die Veldhuis destijds aanbood voor rond de 89 euro, gekocht voor 25 euro. Zelf zou ik dit dus ook best aandurven. Bij onderstaande link zit er voor 25 euro zelfs een skimmer bij op. Op een kleinere bak loop je volgens mij hier niet zoveel risico mee voor het geld.

https://nl.aliexpress.com/item/SunS...-Up-to-60-liters-aquarium-6W/32814069733.html
Dat is wel de kleinste maat, waar een stuk minder media in gaat.
Het is tegelijkertijd ook de enige waar blijkbaar zon skimmer bij zit.
Beetje vreemd.. Is een skimmer fijner dan meer media?
De pomp die erop zit lijkt hetzelfde te zijn, ook 500L/Hr.

Zo n ding als bijfilter zal ook prima kunnen denk ik maar als hoofdfilter zou ik wel zelf kwaliteit willen hebben.

ik zou de gok wagen en het testen, je bevindingen kan je delen als mocht het tegenvallen na 1 of 2 jaar, ach.......

Kan je de kast niet kleinbeetje.schuiven?

Meet en kijk soms verbaas je wat je kan doen met je ruimte. Je kan een externe filter naast je aquarium plaatsen he. Hoeft niet persee eronder. Je kan ook een plank aan de muur boven je aquarium maken en daar je filter op plaatsen. Geen idee of het dan geruisloos is maar het kan.

Kan je anders een geheel foto maken?

Voor 30 piek wil ik het best eens proberen,
ik kan altijd nog tijdelijk terugvallen op mijn standaard juwel filter.

Ik heb al bij een aantal verkopers navraag gedaan of het met 11cm zou passen met die filter,
velen zeggen ja dat past wel want hij is maar 10cm, maar nu is er weer een die zegt dat het niet zal passen..
Het is blijkbaar best moeilijk om even ergens een liniaaltje bij te houden. :stom:
Daarom ben ik dus opzoek naar iemand die deze filter heeft..

De kast is deel van een op maat gemaakt buro, dus daar kun je helaas niet mee schuiven.
Er naast of erboven is ook niet echt een optie, ik zal even een foto maken.

20190429_093954.jpg

Achter de tank heb ik expres een tussenruimte van 11cm gelaten,
want daar zit nu ook mijn CO2 fles, verlichting en plantenvoeding autodoser.
Alles met een waterdichte hoes, dus geen paniek over druppels. 😉

Oorspronkelijk wilde ik er een Seachem Tidal 55 aan hangen (die past makkelijk!),
maar bij nader inzien is de stroming van zon waterval filter niet echt optimaal.
Een goeie filter vinden die in één dimensie kleiner dan 11cm is, valt niet mee..

je kan ook nog overwegen er zelf 1 te bouwen mbv pvc (100 mm) en hierin een klein opvoerpompje.......

Je kan je aquariun ook naar voren schuiven zie ik

je kan ook nog overwegen er zelf 1 te bouwen mbv pvc (100 mm) en hierin een klein opvoerpompje.......
Als je iets goed wil hebben, kun je het beter zelf doen, zo is het meestal wel. 😉
Maar zelf een filter bouwen durf ik niet zo goed, want ik heb daar eigenlijk het gereedschap niet voor.

Je kan je aquarium ook naar voren schuiven zie ik
Schuiven met een vol aquarium lijkt me niet zo verstandig (denk ook niet dat de rubbermat die eronder zit, dat toelaat),
bovendien krijg ik dan een lelijk gat met zicht op apparatuur aan de kant waar ik normaal zit.
Een allerlaatste optie is een canister wegzetten waar mijn brandblusser nu staat,
maar een hoop slangen en draad aan de zijkant ziet er niet zo fris uit vind ik.

Ik denk dat ik beter even een nieuw topic aan kan maken dat niet gecentreerd is op een chinese filter? 😀

Heb je al gekeken of je 1e keus (sunsun) uberhaubt wel past op je bak..?
Dit ivm met de rand van je gesloten kap.

aquarium naar voren, Eheim classic er achter en de afstand van het aquarium naar de muur mbv hout of zwart filterspons of wat dan ook "dichtmaken" zodat het visueel niet vervelend is

edit: en als de bak even wordt leeg gezogen tot 20%, dan is hij prima te verplaatsen, water daarna weer terug en klaar

aquarium naar voren, Eheim classic er achter en de afstand van het aquarium naar de muur mbv hout of zwart filterspons of wat dan ook "dichtmaken" zodat het visueel niet vervelend is

edit: en als de bak even wordt leeg gezogen tot 20%, dan is hij prima te verplaatsen, water daarna weer terug en klaar
Blijkbaar is de Eheim classic 150 slechts 11cm, dus misschien hoeft de boel niet eens van zijn plek?
Flow rate is wel maar 300L/Hr, dus ik weet niet of dat genoeg is voor mijn aquascape tank van 70L.
Ik weet ook niet of het wel zal gaan met de manier waarop de slangen van de filter af komen.

Blijkbaar is de Eheim classic 150 slechts 11cm, dus misschien hoeft de boel niet eens van zijn plek?
Flow rate is wel maar 300L/Hr, dus ik weet niet of dat genoeg is voor mijn aquascape tank van 70L.
Ik weet ook niet of het wel zal gaan met de manier waarop de slangen van de filter af komen.

Ik heb de 2211 op een 65 liter en dat gaat prima hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan