goedkope planten


berk

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2020
Berichten
215
Leeftijd
19
Locatie
Eefde
hoi, ik heb nu net een aquarium van 110x45x50, ik ga hier een gezelschapsaquarium van maken.
deze moet ik natuurlijk gaan beplanten en dat moet wat grootser aangepakt worden dan in mijn oude kleine aquarium.
nu vroeg ik me af waar ik goedkoop relatief veel planten kan kopen.
bieden online winkels een uitkomst? of is de kwaliteit daar totaal niet goed?
ik heb wel al even gekeken op https://www.aquarium-planten.com maar ik weet niet wat ik daar zou binnen krijgen, een paar jonge planten of 1 al oudere plant...

hebben jullie hier ervaring mee?
ik hoor het graag!
 
Op marktplaats kijken is vaak veel goedkoper om bij particulieren te kopen
 
Kijk maar eens op marktplaats. Of probeer wat te scoren bij een paar mede aquarianen in de buurt.
Iedereen moet af en toe snoeien, en dan kan je wel iets aanbieden.
 
Je kan ook een oproep doen hier in de sectie gevraagd.
 
hoi, ik heb nu net een aquarium van 110x45x50, ik ga hier een gezelschapsaquarium van maken.
deze moet ik natuurlijk gaan beplanten en dat moet wat grootser aangepakt worden dan in mijn oude kleine aquarium.
nu vroeg ik me af waar ik goedkoop relatief veel planten kan kopen.
bieden online winkels een uitkomst? of is de kwaliteit daar totaal niet goed?
ik heb wel al even gekeken op https://www.aquarium-planten.com maar ik weet niet wat ik daar zou binnen krijgen, een paar jonge planten of 1 al oudere plant...

hebben jullie hier ervaring mee?
ik hoor het graag!

Een kweker biedt geen oudere planten aan. Bij een particulier kan dit anders zijn maar dit is eigenlijk geen issue. Planten verjongen voortdurend door aanwas en/snoeien. Om planten uit te kiezen moet je eerst, vóór de koop dus, de eigenschappen van de plant bepalen die je leuk vindt. Bijvoorbeeld; hoeveel licht (intensiteit) vraagt de plant en kan ik dit bieden, heb ik zulke sterke verlichting in mijn bak? Ga ik extra CO2 toevoegen? Bij sommige planten noodzaak omdat ze om sterke verlichting vragen en daardoor ook extra CO2 nodig zijn. Passen de soorten die ik kies ook bij elkaar? Hoe kom je daar nu achter? Nou, googelen! Zie je plant die je leuk vindt dan zoek je die op. Meestal staat er dan precies bij welke eigenschappen de plant heeft hoe groot ze wordt enz.enz. Bij kwekers worden ook al vaak pakketten aangeboden van planten waar het bovenstaande al voor je uitgezocht is. Veel succes alvast!
 
Een kweker biedt geen oudere planten aan. Bij een particulier kan dit anders zijn maar dit is eigenlijk geen issue. Planten verjongen voortdurend door aanwas en/snoeien. Om planten uit te kiezen moet je eerst, vóór de koop dus, de eigenschappen van de plant bepalen die je leuk vindt. Bijvoorbeeld; hoeveel licht (intensiteit) vraagt de plant en kan ik dit bieden, heb ik zulke sterke verlichting in mijn bak? Ga ik extra CO2 toevoegen? Bij sommige planten noodzaak omdat ze om sterke verlichting vragen en daardoor ook extra CO2 nodig zijn. Passen de soorten die ik kies ook bij elkaar? Hoe kom je daar nu achter? Nou, googelen! Zie je plant die je leuk vindt dan zoek je die op. Meestal staat er dan precies bij welke eigenschappen de plant heeft hoe groot ze wordt enz.enz. Bij kwekers worden ook al vaak pakketten aangeboden van planten waar het bovenstaande al voor je uitgezocht is. Veel succes alvast!
snap ik, doe ik ook! maar waar ik deze goedkoop kan krijgen is natuurlijk een volgende vraag! marktplaats is niet helemaal een uitkomst want dan zou ik per afzender weer verzendkosten moeten betalen en ben ik nog niet goedkoper uit. ik vraag me af hoe ik planten van een kweker geleverd krijg... per stengel of meerdere planten bij elkaar?
als iemand dit weet dan hoor ik dat heel graag!
 
snap ik, doe ik ook! maar waar ik deze goedkoop kan krijgen is natuurlijk een volgende vraag! marktplaats is niet helemaal een uitkomst want dan zou ik per afzender weer verzendkosten moeten betalen en ben ik nog niet goedkoper uit. ik vraag me af hoe ik planten van een kweker geleverd krijg... per stengel of meerdere planten bij elkaar?
als iemand dit weet dan hoor ik dat heel graag!
Kijk even bij aangeboden, daar zijn vandaag nog een setje mooie planten aangeboden.
 
snap ik, doe ik ook! maar waar ik deze goedkoop kan krijgen is natuurlijk een volgende vraag! marktplaats is niet helemaal een uitkomst want dan zou ik per afzender weer verzendkosten moeten betalen en ben ik nog niet goedkoper uit. ik vraag me af hoe ik planten van een kweker geleverd krijg... per stengel of meerdere planten bij elkaar?
als iemand dit weet dan hoor ik dat heel graag!

Het bestelde komt in potjes aan of in vitro kuipjes. Daar zitten altijd, variërend en aantal, meerdere plantjes in. Zelf heb ik wel besteld bij Aquarium-planten.com. Zij leveren op een zeer nette manier, de planten komen onbeschadigd binnen.
 
Ik ben over die zaak zeer tervreden. Mooie, frisse nette planten elke keer
 
Daar ben ik het mee eens.

Maar om te starten ben ik gewoon begonnen met wat ik voor geen geld in mijn buurt kon oppikken. Dat is gewoon heel handig bij het opstarten en indraaien.
Je hebt dan sowieso een paar makkelijke planten, en als je ze niet mooi vindt, niks makkelijker dan een paar planten uit trekken en vervangen.

Kijk gewoon op MP naar mensen die visjes aanbieden in je buurt, en contacteer ze via een berichtje. Vraag of je voor 5€ hun volgende "snoeibeurt" mag mee nemen, en je bent vertrokken.
Als je bv 2 scheutjes waterpest in 4 stukken doet en dan plant, dan heb je direct een bosje bij elkaar.
Drijfplanten groeien ook snel, en daar moet iedereen wel wat van weg gooien elke week.
 
Het bestelde komt in potjes aan of in vitro kuipjes. Daar zitten altijd, variërend en aantal, meerdere plantjes in. Zelf heb ik wel besteld bij Aquarium-planten.com. Zij leveren op een zeer nette manier, de planten komen onbeschadigd binnen.
Hoeveel 'stengels' krijg je dan ongeveer binnen? En dan wel gewoon gewortelde planten?
 
Je kan ook @BigSmoke even een PB sturen.

Gister heeft die weer wat aangeboden en vindt het altijd jammer als er niemand reageert.

Dat heb ik reeds gedaan voor de volgende snoeibeurt, Hij heeft verschillende Aziaten, net wat ik nodig heb.

Dirk
 
hoi, ik heb nu net een aquarium van 110x45x50, ik ga hier een gezelschapsaquarium van maken.
deze moet ik natuurlijk gaan beplanten en dat moet wat grootser aangepakt worden dan in mijn oude kleine aquarium.
nu vroeg ik me af waar ik goedkoop relatief veel planten kan kopen.
bieden online winkels een uitkomst? of is de kwaliteit daar totaal niet goed?
ik heb wel al even gekeken op https://www.aquarium-planten.com maar ik weet niet wat ik daar zou binnen krijgen, een paar jonge planten of 1 al oudere plant...

hebben jullie hier ervaring mee?
ik hoor het graag!
Ik heb daar vaak planten vandaan en ben er erg tevreden over
 
Ben vorige week zaterdag bij deze zaak langs geweest.
Grappig is dat als je dar buiten niemand ziet lopen daar die weet waar het is, zou je nooit verwachten dat je daar door een deur moet.

Er lopen bijna alleen mensen boven de 50 rond die niet weten hoe het internet werkt maar wel al 65 jaar de aquarium hobby hebben. Het zag er in mijn korte bezoek uit als een echte liefhebber zaak waar alle oudjes elkaar bij de voornaam kende.

Verder goede prijs en goede planten en een groot aanbod. Wat ze niet hebben kunnen ze vast wel voor je bestellen.
 
Al mijn planten komen er vandaan. Soms bestel ik ze, maar het is ook leuk om op zaterdagochtend langs te gaan. Ben er al een heel aantal keer geweest. Ze hebben goede kwaliteit en betaalbaar!
 
Waar is dat? Ik zie geen link ofzo...
 
hoi, ik heb nu net een aquarium van 110x45x50, ik ga hier een gezelschapsaquarium van maken.
deze moet ik natuurlijk gaan beplanten en dat moet wat grootser aangepakt worden dan in mijn oude kleine aquarium.
nu vroeg ik me af waar ik goedkoop relatief veel planten kan kopen.
bieden online winkels een uitkomst? of is de kwaliteit daar totaal niet goed?
ik heb wel al even gekeken op https://www.aquarium-planten.com maar ik weet niet wat ik daar zou binnen krijgen, een paar jonge planten of 1 al oudere plant...

hebben jullie hier ervaring mee?
ik hoor het graag!
:)
 
Het is in Honselersdijk, in een kleine oude kas. Het is zoals beschreven niet heel makkelijk te vinden. Het is eigenlijk ook geen winkel. Ze doen dit voor echte aquarianen op zaterdagochtend erbij. Maar zeker niet met die insteek om veel publiek over de vloer te krijgen.
 
ga zo weer even langs.
 

Bijlagen

  • 20200215_110550.jpg
    20200215_110550.jpg
    203.5 KB · Weergaven: 98
Als ik nou wat meer in de buurt had gewoond was ik gegaan, maar woon bij Deventer, dus moet maar online bestellen...
 
Hebben ze daar dan een groot of goedkoop assortiment aan planten?
In Rijssen zit Aquadeco, een aquarium winkel.
 
Waar woon je? Ik snoei ook elke week en bij mij krijg je het gratis. Ben woonachtig in Mechelen - provincie Antwerpen - België. Je kan binnenkort een deel planten gratis komen ophalen.
 
Waar woon je? Ik snoei ook elke week en bij mij krijg je het gratis. Ben woonachtig in Mechelen - provincie Antwerpen - België. Je kan binnenkort een deel planten gratis komen ophalen.
Woon in Gelderland in Nederland.. dus gaat hem niet worden
 
Aquadeco kom ik ook geregeld Voor mn hobby, ze hebben mij 150cm bak ook geleverd bijna 3 jaar terug.

in Raalte zit ook een goede zaak met uitgebreide aquariumafdeling.
Had die ook gezien, is die groot? Ik zag vooral zoutwater.
Ik zag dat de maanvis in nijmegen wel goed bekend staat... iemand hier ervaring mee?
 
gersen heeft veel zoetwaterspul, en speciaal veel Lnummers.
 

Terug
Bovenaan