Wat is er nieuw

golden nugget bij een ancistrus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
Zoals de titel al zegt, kan er een golden nugget bij mijn ancitrus? De ancistrus is zo'n 12 cm en de golden nugget zo'n 10 cm.

Ik heb een 1 meter aquarium met verschillende vissen (oa koper- en bijlzalmen) en garnalen, de danio's en de ruby tetra's ga ik waarschijnlijk proberen te verkopen).

Ben benieuwd! Hoop dat het kan, want de golden nugget vind ik wel heel erg mooi...

Als ik me niet vergis verkopen ze verschillende soorten onder de naam Golden nugget en staan ze niet bekent om hun sterkte.

Npe1Qh3SdxRhmqskQDYmWOHCiPq0xtG6.jpeg

Dit is em.

Staan onder drie Lnummers bekend. Heb hem ook L018. Je ziet hem heel weinig. In het donker actief. Hij laat de ancistrus met rust als je bak genoeg schuilplekken heeft. Hij is wel agressief naar soortgenoten. Prachtige vis.

Zou ik niet doen, nuggets kunnen behoorlijk territoriaal zijn, en dat geldt ook voor Ancistrussen.
Zijn lastige vissen trouwens om aan het eten te krijgen. Bij mij heeft het een maand geduurd voordat ik hem een beetje heb zien eten (en op dat moment was hij al flink vermagerd).

Met soortgenoten bedoel je dan andere golden nuggets?

Zal later een foto plaatsen van mijn aquarium, dan hoor ik graag of jullie denken dat het aqaurium genoeg schuilplaatsen biedt. Mijn ancistrus zit altijd linksachter, voor mijn gevoel kan de golden nugget rechtsachter.

Prullenbak zei:
Zou ik niet doen, nuggets kunnen behoorlijk territoriaal zijn, en dat geldt ook voor Ancistrussen.
Zijn lastige vissen trouwens om aan het eten te krijgen. Bij mij heeft het een maand geduurd voordat ik hem een beetje heb zien eten (en op dat moment was hij al flink vermagerd).

Jammer, het is een prachtige vis...

Susanne zei:
Mijn ancistrus zit altijd linksachter, voor mijn gevoel kan de golden nugget rechtsachter.

Denk niet dat je golden nugget dat snapt 😉. Of je moet hem leren lezen en er een bordje ophangen dat ie niet naar links mag 😛

Ze zullen beide het beste plekje willen, en als dat toevallig daar links is gaat dat voor flinke ruzie zorgen.

Dan moet ik het toch maar niet doen denk ik, wel erg jammer van zo'n prachtige vis...

Volgens de eigenaar heeft hij/zij trouwens wel vaker bij andere grote algeneters gezeten en dit ging prima. Maar als het bij mij wel fout gaat dan zou ik dat mezelf nooit vergeven. Maakt het geslacht van de beide algeneters nog uit trouwens?

Ja, met soortgenoten bedoel ik andere golden nuggets.
Ik heb andere ervaringen dan Rene met deze vis. Kan natuurlijk ..elke bak is anders net zoals het gedrag van vissen wel eens kan afwijken.
Lastig aan het eten te krijgen..Vind ik wel meevallen...zorgen dat er genoeg te " knagen" is voor hem. Veel hout met aufwuchs erop..dat schraapt hij eraf en zit voedselelementen in voor hem. In het donker extra spirulinawafertje voor hem erindoen.

peterdenhaag53 zei:
Ik heb andere ervaringen dan Rene met deze vis. Kan natuurlijk ..elke bak is anders net zoals het gedrag van vissen wel eens kan afwijken.
Lastig aan het eten te krijgen..Vind ik wel meevallen...zorgen dat er genoeg te " knagen" is voor hem. Veel hout met aufwuchs erop..dat schraapt hij eraf en zit voedselelementen in voor hem. In het donker extra spirulinawafertje voor hem erindoen.

Dus jij zou het wel aandurven? Is �20 dan ook een redelijke prijs voor een volwassen exemplaar? Zal zo een foto maken en plaatsen van hoe de bak er nu uit ziet. Wat is/zijn aufwuchs?

Totaaltje:
T_1Hu_2-v1sB-BQoG8WMm8UjrAMTbSqM.jpeg

Rechts

Links

20 euro is wel een hele mooie prijs... Heb ze weleens gezien voor 60 euro van dezelfde lengte.
10 cm is overigens nog niet volwassen, zo uit mijn hoofd worden ze een centimeter of 30.

Prullenbak zei:
20 euro is wel een hele mooie prijs... Heb ze weleens gezien voor 60 euro van dezelfde lengte.
10 cm is overigens nog niet volwassen, zo uit mijn hoofd worden ze een centimeter of 30.

Wow, 30 cm is veel te groot voor in mijn meterbak...

Krijg net een mailtje dat hij al verkocht is, maar maakt niet uit omdat hij toch veel te groot zou worden.

Susanne zei:
peterdenhaag53 zei:

Dus jij zou het wel aandurven? Is �20 dan ook een redelijke prijs voor een volwassen exemplaar? Zal zo een foto maken en plaatsen van hoe de bak er nu uit ziet. Wat is/zijn aufwuchs?

�20 is heel goedkoop.
Aufwuchs is de organische aangroei op hout en stenen, waarin allerlei voedselelementen zitten die ze graag erafknagen.

Maar nu ik jouw bak zie zou ik het niet doen! Teveel kwetsbare planten en te weinig schuilplaatsen in de vorm van hout en/of stenen.
Kijk eens naar mijn Aquael...paar stevige planten/veel hout en leistenen waartussen ze zich schuilhouden . Ook heb ik weinig licht.

peterdenhaag53 zei:
Susanne zei:
peterdenhaag53 zei:

�20 is heel goedkoop.
Aufwuchs is de organische aangroei op hout en stenen, waarin allerlei voedselelementen zitten die ze graag erafknagen.

Maar nu ik jouw bak zie zou ik het niet doen! Teveel kwetsbare planten en te weinig schuilplaatsen in de vorm van hout en/of stenen.
Kijk eens naar mijn Aquael...paar stevige planten/veel hout en leistenen waartussen ze zich schuilhouden . Ook heb ik weinig licht.

Het maakt ook niet uit, hij is al verkocht.

Okee..las ik ook net na mijn laatste bericht. Tsja is ook goedkoop.

peterdenhaag53 zei:
Okee..las ik ook net na mijn laatste bericht. Tsja is ook goedkoop.

Hij heeft een bod gehad dat een stuk hoger lag dan de vraagprijs...

Maar had het sowieso niet gedaan omdat hij veel te groot wordt voor in mijn meterbak.

Je hebt gelijk visje....maar gedrag en grootte is hetzelfde...

Is inderdaad een verschil tussen beide, maar ik houd het toch maar gewoon bij mijn ancistrus. 🙂

maar kunnen ze echt 30cm worden? ik dacht maximaal ronde de 15/18cm wat volgens mij ook aangegeven staat waar ik ze gekocht heb.

visje@water zei:
maar kunnen ze echt 30cm worden? ik dacht maximaal ronde de 15/18cm wat volgens mij ook aangegeven staat waar ik ze gekocht heb.

Yep..dat kunnen ze gaan halen..

Ik heb de L 018 zitten (ook gekocht bij Aquabeek)maar die is na twee jaar nog steeds maar 10 cm en die zit in een Vision 450. Volgens mij zou die ook niet veel groter worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan