gorgelende waterval in de overloop... opgelost


Mark D

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2019
Berichten
456
Leeftijd
61
Zelf bedacht.

Wie heeft er niet mee te maken gehad.... kletterend water en een enorme gorgel. Andere diameters pijp ... betere flow/niveau van water proberen te realiseren.... touwtje met kralen in de pijp zelf hangen... niks helpt. DIT helpt meteen.

Je koopt voor €1.50 bij het chinees alleswinkeltje een waszak met grofmazig net. Je kijkt in de werkkast of er nog wat grove plastic meuk ligt te niksen, je kijkt in de badkamer naar overbodige flesjes waar je de dop van jat, je berooft een klein kind van zijn speelgoedjes. Dan stop je alles in de waszak, net zoveel dat alles een beetje tot aan de hoogte van de overloop komt. Daarmee breek je alle waterval en is er een onregelmatige waterafvoer naar de sump.

TOTAAL maar dan ook TOTAAL geruisloos is het nu in mijn huis.

fijn weekend

Mark
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-04-29 at 6.38.17 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-04-29 at 6.38.17 PM.jpeg
    63.3 KB · Weergaven: 77
  • WhatsApp Image 2022-04-29 at 6.38.17 PM (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-04-29 at 6.38.17 PM (1).jpeg
    63.1 KB · Weergaven: 80
Ja, dat kan ook natuurlijk.

Meestal gooien ze er wat bioballen in.

Of ze maken een herbie of bean animal overloop.
 
Dat het in een zak zit is handig, kun je hem zo nu en dan eens schoon spoelen als die dicht zit met het grove spul😁

Neem aan dat je dan maar 1 afvoer hebt? , En deze niet tot bijna bovenaan zit zodat het over de kam meteen de buis in gaat. Gezien je er een complete zak in kwijt kunt.
 
Dat het in een zak zit is handig, kun je hem zo nu en dan eens schoon spoelen als die dicht zit met het grove spul😁

Neem aan dat je dan maar 1 afvoer hebt? , En deze niet tot bijna bovenaan zit zodat het over de kam meteen de buis in gaat. Gezien je er een complete zak in kwijt kunt.
Klopt.... het is een droge kolom van 20 X 20 die loopt tot aan de overloop met kam en aan de onderkant zit maar 1 doorvoer op de bodem recht de afvoerbuis in. Da's vragen om gorgeldegorgel... vandaar deze oplossing.

gr

Mark
 
Maar de zak is nog niet helemaal vol en ik merk ook dat het uitmaakt hoe de spulletjes net in de zak zitten. Beetje husselen en proberen. Ik heb inmiddels al een ander idee dat wellicht nog beter werkt.

LEGO. Ja, gewoon een grillige torenconstructie bouwen, precies zo dat het water nooit meer dan een half legoblokje hoog naar beneden hoeft te vallen.

Is dat leuk of is dat leuk

fijne zondag mensen !!!

Mark
 
Is vorming van microplastics geen zorg als je dit doet? Ik zou persoonlijk voor keramiek hebben gekozen.
 
Maar de zak is nog niet helemaal vol en ik merk ook dat het uitmaakt hoe de spulletjes net in de zak zitten. Beetje husselen en proberen. Ik heb inmiddels al een ander idee dat wellicht nog beter werkt.

LEGO. Ja, gewoon een grillige torenconstructie bouwen, precies zo dat het water nooit meer dan een half legoblokje hoog naar beneden hoeft te vallen.

Is dat leuk of is dat leuk

fijne zondag mensen !!!

Mark
Sommige verzinnen allerlei excuses om met dat lego te mogen spelen😆, vooruit..als hier de lego of duplo uit de kast komt maken de kids ook geen schijn van kans meer🙄
 

Terug
Bovenaan