Goud vis samen met zoetwater kogelvis?


Ik denk dat er wat verwarring is ontstaan over de soort want dat was mij ook niet gelijk duidelijk Caylee.


Kun je niet met de lfs overleggen of je deze kan terugdoen als je het uitlegt?
Heb ik gedaan maar dat doen ze niet
 
Je kunt 'm toch zelf brak water geven? Of terug brengen naar de winkel, aangezien ze jou iets verkocht hebben dat niet klopt?
Brakwater heb ik geen verstand van en de dierenwinkel neemt hem niet terug
 

Dit is hem ik krijg hem niet heel goed op de foto

Hallo ik heb een green spot kogelvisje gekocht van 2 maanden deze zit in zoet water tot dat hij wat groter is zou ik hier corydora sterbsi bij kunnen doen?

Als je die op de foto hebt is dat goed nieuws want dat is een zoetwaterkogelvis. Deze zijn wel groepsdieren dus hij zit nu wel eenzaam. Dat probleem is misschien makkelijker op te lossen dan een brakwateraquarium maken.

In een ander topic postte je 17januari een foto waarop @Nekko reageerde dat hij denkt dat het een green spot kogelvis is, dat lijkt een ander aquarium en kogelvis dan dat je in dit topic op de foto plaatst.

Dus om verwarring uit de lucht te halen; welke kogelvis heb je nu, of heb je er 2 en dan 2 verschillende soorten in aparte aquaria?
 
Als je die op de foto hebt is dat goed nieuws want dat is een zoetwaterkogelvis. Deze zijn wel groepsdieren dus hij zit nu wel eenzaam. Dat probleem is misschien makkelijker op te lossen dan een brakwateraquarium maken.

In een ander topic postte je 17januari een foto waarop @Nekko reageerde dat hij denkt dat het een green spot kogelvis is, dat lijkt een ander aquarium en kogelvis dan dat je in dit topic op de foto plaatst.

Dus om verwarring uit de lucht te halen; welke kogelvis heb je nu, of heb je er 2 en dan 2 verschillende soorten in aparte aquaria?
Ik heb er 2
 
Kan je nog eens een foto plaatsten van die andere? Onder misschien minder blauw licht?
20240202_122424.jpg
 
Dat is een brakwater soort inderdaad, als ik het goed heb op laag brakwater als ze jong zijn en naarmate ze ouder worden naar hoogbrak/zout.

Beste voor je kogelvisjes zou zijn om ze een groter aquarium te geven met brakwater voor de green spotted (kunnen wel 15cm groot worden) en, als je aquarium het toelaat de dwergkogel in een schooltje houden als dat in de bak past.

Als je ze dat en veel slakjes voor hun tanden niet kan bieden kan je misschien beter een andere hobbyist zoeken die ze over wil nemen.
 
Overigens zie ik geen topic van je voor deze vis bij 'aangeboden'? Hoofdpagina, helemaal onderin. Dan is de kans wat groter dat iemand 'm van je over neemt. En zet erbij dat jij 'm niet het goede thuis kan bieden, Dan zijn mensen nog weleens geneigd met hun hand over het hart te strijken.
Overigens is er ook een vissenasiel in (de omgeving van) Delft. Misschien ook een optie?
 

Terug
Bovenaan