Wat is er nieuw

goudvis alleen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter doejfa
  • Startdatum Startdatum
D

doejfa

Guest
In Diebo Niewegein staat de volgende tekst op het aquarium voor goudvissen geplakt (uit mijn geheugen, dus niet woordelijk) :

goudvissen zijn groepsdieren. zij kunnen echter heel onaangenaam naar elkaar doen. Wij raden daarom aan in een aquarium slechts 1 goudvis te houden.

Dit lijkt mij nou dierenmishandeling. Of hebben zij een punt?

Wat verstaan ze onder onaangenaam naar elkaar doen ?
Geen idee. Maar ik begrijp uit jouw reactie dat je geen enkele reden ziet om goudvissen alleen te houden.
Ik vind het heel erg dat Diebo dit soort dingen adviseert aan klanten. De vissen hebben al zo weinig in hun kleine ruimte, moeten ze ook nog eens vereenzamen!.

Aan de andere kant ontmoedigt hij de klanten om ze aan te schaffen of er 10 in een 40 cm bak te doen, misschien is dat een achterliggende gedachte :juggle:

In Diebo Niewegein staat de volgende tekst op het aquarium voor goudvissen geplakt (uit mijn geheugen, dus niet woordelijk) :

goudvissen zijn groepsdieren. zij kunnen echter heel onaangenaam naar elkaar doen. Wij raden daarom aan in een aquarium slechts 1 goudvis te houden.

Dit lijkt mij nou dierenmishandeling. Of hebben zij een punt?
Een goudvis alleen houden is misschien niet de beste optie, maar ik vind het nou ook geen dierenmishandeling. En misschien doen ze dat om de reden dat Ton geeft.

Juist als een goudvis een tijd alleen heeft gezeten kan hij heel onaangenaam worden. Als het daarna weer samen komt te zitten met een andere goudvis, kan het die gaan opjagen e.d. Niet echt goed advies.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan