Wat is er nieuw

Goudvis eet niet meer en beweegt met moeite

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nariman_1711
  • Startdatum Startdatum
N

Nariman_1711

Guest
Hallo. Ik heb problemen met mijn goudvis. De eerste dag (5 dagen geleden) at hij nog en bewoog hij veel. Maar sinds afgelopen zondag doet hij een beetje raar, mijn vissensoort is een komeetstaart en mijn aquarium heeft een pomp en een waterplant. Alleen is deze aquarium niet echt honderd procent aquarium maar we gebruiken hem tijdelijk. Ik heb al 2 dagen gezocht maar nog steeds geen antwoord gevonden. Wat er dus met hem gebeurt is dat hij alleen maar op de grond blijft liggen en hangen en eten doet hij ook niet. Soms beweegt hij maar dan verplaatst hij zich naar een andere plek in de bak. Ook gingen zijn visvriendjes met pesten (ik had samen met hem 2 andere vissen gekocht) er kan denk ik niks mis zijn met het water, want de andere vissen zijn lekker hun ding aan het doen en eten goed. Ik wil echt niet dat mijn vis dood gaat dus hopelijk kan iemand mij helpen. Mijn vis zit op dit moment apart want de contstante beweging van het water is hem teveel. Zijn bovenfin staat wel goed open. Oja we geven de vissen drijvend voer dus misschien is er een luchtbel in zijn buik gegaan? Ik weet het gewoon niet dus hopelijk kan iemand mij helpen

Groetjes Nariman

Bekijk media item 1609 Zo ziet hij eruit op dit moment. Ik heb hem in een aparte bak geplaatst voor veiligheid en ook omdat hij werd gepest door de andere visjes

Kijk eens in het goudvissen gedeelte naar inf. Hebben veel liters water nodig. Goudvissen pesten elkaar niet. Een komeetstaart is geen aquarium vis en in zijnnieuwe verblijf met dat laagje water doe je hem geen plezier. Als je hem in dat kleine laagje water laat zul je het water elke dag moeten verversen en dan nog ......

Zoek voor hem en de rest een mooie vijver waar ze een goed en viswaardig leven kunnen hebben.

Het klinkt erg hard maar wat je ook zult proberen om ze te redden als ze te klein zijn gehuisvest worden ze ziek, zwak en misselijk en gaan ze na een lange lijdensweg dood.

De zwakste gaan eerst dood terwijl de andere hun ding doen maar die zullen ook op een gegeven moment hun ding niet meer kunnen doen omdat ze ziek worden.

Oh oke bedankt, mijn moeder had de goudvissen gekocht maar blijkbaar moest ze dus beter kijken. Ik ga ze in mijn oma haar vijver leggen. Bedankt voor het antwoord

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan