Wat is er nieuw

Goudvis en Corydoras

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vivalavivje
  • Startdatum Startdatum
V

Vivalavivje

Guest
Hoi allemaal,

ik heb nu een 60cm bak met 2 kleine (6-8cm) goudvissen en een appelslak.
Kan ik daar een paar corydora bij zetten?
En zo ja hoeveel en welke soort? water temperatuur is kamertemperatuur.

Graag alleen tips en geen afkrakerij 🙂

Niet doen. Je bak is al te klein om goudvissen goed te houden dus ga het niet nog lastiger maken dan het al is door er nog meer vissen bij te plaatsen. Daarnaast is de combinatie �berhaupt gevaarlijk vanwege de (gifs)tekels die Corydorassen hebben. Het zouden niet de eerste houdvissen met een pijnlijke bek worden na geprobeerd te hebben een Corydoras te eten.

~ Ivo

Een goudvis wordt 30 cm en hoort dus in de vijver. Als je die vissen nou een leuke vijver bied kun je een leuk visbestand maken voor in je bak.

Het antwoord is NEE en je bak is inderdaad al veel te klein om er �berhaupt goudvissen in te houden maar dat wist je al!

Patries zei:
Het antwoord is NEE en je bak is inderdaad al veel te klein om er �berhaupt goudvissen in te houden maar dat wist je al!

dus,,,, Graag alleen tips en geen afkrakerij 🙂
Dus.....

Tip van mij: Zoek een geschikt onderkomen voor de goudvissen; in een ruime vijver dus.
Daarna kun je eventueel een groepje kleinblijvende corydoras in je bakje kwijt.

Ik heb juist gelezen dat goudvissen zich aanpassen aan de beschikbare ruimte. Dus hoe groter het aquarium of vijver, hoe groter de vissen worden.

Dat klopt, maar dit is niet zonder gevolgen voor de gezondheid van de vis. Het lichaam blijft klein, maar de ingewanden, ogen en (bij langvinnige varianten) de vinnen groeien in zekere mate door, waardoor de organen verdrukt raken en de vis een langzame dood sterft (meestal door problemen met de zwemblaas). Een dier zo toetakelen dat hij sterft doordat de organen kapot gemaakt zijn is volgens mij gewoon dierenmishandeling.

een vis VERGROEIT naar zijn omgeving. zijn ingewanden gaan zich verzetten en verdrukken en de vis krijgt uiteindelijk moeite met zwemmen. het doet veel pijn.
de staart wordt te lang waardoor deze tee zwaar wordt en gaat hangen.

als je goed wil zijn voor je dier zoek je een vijver voor de visjes.
ze groeien niet naar de grote van de bak ik heb een 30 cm goudvis uit een 40 cm bakje gehaald die zo erg vergroeit was dat ie niet eens meer kon zwemmen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan