Wat is er nieuw

goudvis hapt naar zuurstof

• Onderwerp starter Onderwerp starter jyn
  • Startdatum Startdatum
J

jyn

Guest
ik heb een aquarium van 80 liter voor mijn 8 jarige goudvis. ik heb hier een luchtpomp in en heel veel planten en sinds kort hangt hij toch vaak aan de oppervlakte naar lucht te happen. ik heb zelfs laatst een oplosbare zuurstofsteen geplaatst, dit hielp niet. daarna 50% van het water verschoond en de heel de grond ''stof gezogen'' én planten vervangen en alsnog komt dit voor. wat is er aan de hand?

En waar is het filter? wat heb je daar mee gedaan?
Heb je wel een filter.

• Leuk
Waarderingen: jyn
Het filter staat dag en nacht aan

WAt voor 1 , en werkt hij goed?

• Leuk
het is een Aquaflow 300. werkt goed ja

Hoelang zit hij al in deze bak en hoelang draait de bak? Heb je ook waterwaarden kunnen meten?

• Leuk
de heel de grond ''stof gezogen'' . ging dat met die bodem?

• Leuk
Toen hij voor het eerst dit gedrag vertoonde (2 maanden geleden denk ik) heb ik alles getest en was alles goed. de bak draait al 1,5 jaar en zolang zit hij er ook al in.

Misschien even een foto van de bak en de vis, dan weten we beter waar we over spreken.
Maar de bak is al aan de kleine kant en de filtering idem, wat is je waterververs beleid?

• Leuk
ja dat stofzuigen ging wel oké, alleen hij maakt er zo snel weer een zooitje van met alle plantjes die hij kapot trekt

ik heb niet echt een beleid... ik vervang 1/4e van het water om de paar weken. het is altijd goed gegaan op deze manier

Bekijk bijlage 273918

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn ook groeneters, he. de heel de grond ''stof gezogen'' én planten vandaar dat hij je plantjes opeet.

Doe maar een erwten koken. dan zonder velletje.

• Leuk
ik moet ewrtjes koken zonder velletje en dat geven?

hahaha oke dank jullie wel!

ik moet ewrtjes koken zonder velletje en dat geven?

Je kan ook bij des supermarkt een klein potje of blikje kopen en die even goed afspoelen en van het velletje ontdoen. Ik doe dat voor de garnalen en bewaar ze in de vriezer.

Waarschijnlijk meerdere factoren waar het door komt. Je Aquarium is te klein voor goudvissen. Waardoor je vis kan vergroeien een gezonde sluier kan zo 15/20cm worden. Een enkelstaart zelfs 30cm.

Voor filtering mag je voor goudvissen echt wel 4/5x bruto per uur het volume van Aquarium filteren. Tevens niet teveel je filter schoonmaken alleen als de doorstroming minder wordt. De mechanische filtering zoals filterwatten bijvoorbeeld kun je wekelijks vervangen. Tevens zet de uitstroom op het wateroppervlak zodat er gasuitwisseling met de atmosfeer gebeurt.

Je ververs beleid mag drastisch omhoog. 2*50% in de week of 1*75% in de week. Goudvissen zijn erg grote vervuilers.

Ik houd 2 sluiers op 180L en ververs ongeveer 120L in de week. Mijn filter doet 1000L/uur bruto.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan