Wat is er nieuw

Goudvis mist schubben?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sluiergoud
  • Startdatum Startdatum
S

Sluiergoud

Guest
hoi allemaal,

Mijn goudvis mist schubben aan beide kanten van zijn of haar lichaam. is dat normaal?

Ik weet dat de foto niet geweldig is maar dit is het beste wat ik ervan kom maken

url]

ps hij/zij zwemt bij het raam hahaha dus nee het zijn er maar twee xD

De vis zal zich beschadigd hebben, misschien aan decoratie of zo, maar als ik dat visje zie zijn de missende schubben eigenlijk het laatste om je zorgen om te maken. Het visje is heel mager en heel vergroeid. Kan je wat meer vertellen over de bak waar de vissen inzitten? Wat, hoeveel en hoe vaak voer je ze?

Goudvissen worden eigenlijk veel te groot om in een aquarium te houden (of het moet een hele grote zijn). Er zijn exemplaren van ruim 40 cm. bekend, maar om goed te kunnen groeien hebben ze ruimte, schoon water en goed en veel voer nodig. De goudvisjes die in winkels verkocht worden zijn baby-visjes van enkele maanden oud. Baby-visjes hebben net als mensenbaby's veel en vaak voeding nodig.

nou eigenlijk heb ik deze vis zo gekregen in de speciaal zaak... en decoratie betreft alleen een houtstronkje wat er in kan en veel plantjes.

Ze krijgen Gold japan sticks als voer en dat drie maal per dag. ik hou ook goed in de gaten of ze eten en dat doet deze dan ook gewoon. het is niet zo dat hij te weinig krijgt.

ze zitten nu nog in een bak van 60l maar zodra ze groter worden en het weer beter gaan ze de vijver in.

Het water ververs ik om de 2 a 3 dagen en ik heb er een binnenfilter pomp in.

we zijn nu bezig om een aquaruim van 1m in orde te maken. zodat ze meer ruimte hebben.

er is namelijk door de speciaalzaak gezegd dat onze 60l bak groot genoeg was. Echter eerder deze week las ik dat ze 50l per vis nodig hebben dus daar zijn we nu mee bezig.

Ook hebben ze stroming in de bak staan en er komt evt nog een luchtpompje bij.

Wat goed dat je al bezig bent met een groter aquarium voor ze en
dat ze van het voorjaar de vijver in mogen!

Die 50liter minimum regel geldt eigenlijk voor sluierstaarten en het is echt wel het absolute minimum.
Grotere sluiervarianten verlangen al meer liters/ruimte.

Goudvissen hebben al helemaal niet genoeg aan 50L, aangezien ze zo groot worden en veel vervuilen.
Goudvissen horen dus ook gewoon thuis in een flinke vijver.

Nogmaals: goed dat je al bezig bent met een grotere bak!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan