Wat is er nieuw

Goudvis mond open

ikke202

Member
Lid geworden
25 november 2024
Leeftijd
37
Help.. mijn goudvis heeft duidelijk honger maak kan niet eten. Zijn mondje kan niet toe

Ik heb dat met een Maanvis gehad en die is er aan overleden maar goed dat wil niet zeggen dat jouw vis hetzelfde heeft. Wat de oorzaak was heb ik nooit achterhaald. Heb je al gekeken of er niks in de bek zit of voorzichtig geprobeerd om te helpen?

Dankjewel voor je reactie ja ik zie niet direct iets en als ik hem uut het water haal dan kan ik hem wel zien ademen maar mondje doet niks

Ik neem aan dat je in de bek hebt gekeken? Sluiers kunnen sloekerds zijn en mss iets ingeslikt wat te groot was.

Ja heb net nog eens gezien en ik zie totaal niks zitten

Ben benieuwd of iemand de oorzaak weet nadat ik dit eens had met een Maanvis.
Misschien @Gino88 ?

Ben ook benieuwd. Echt bizar en kan nergens op het internet iets vinden

Nee ik heb er destijds ook niks over gevonden eigenlijk.

Kun je misschien een filmpje voor ons maken waarop duidelijk de symptomen te zien zijn? 🙂 Liefst geupload op youtube, dat werkt het beste. Dan is er wellicht meer over te zeggen.

En heb je wat meer achtergrondinfo?
- Hoe lang heb je deze vis al;
- Hoe lang speelt de ziekte;
- Wanneer heb je voor het laatst iets aan de bak toegevoegd (dieren, planten);
- Wat zwemt er nog meer in de bak rond.

Hier alvast een video ben er niet zo goed in.

Bijlagen

• 20241126_204954.mp4
    36.6 MB
3 visjes heb ze al paar maand maar de andere zijn oké. Niks speciaals gedaan. En aquarium poets ik hoe het me is uitgelegd in de winkel en dat ik zeker niet al het water er mag uithalen enz .. en water is ook getest

Ben nu angstig dat het visje gaat sterven en vreselijk afziet doordat het niet kan eten

Als dit niet overgaat zou ik em niet laten verhongeren. Dan zou ik em euthanaseren.

Hoe kan ik dit pijnloos doen

Je kan kruidnagelolie gebruiken hiervoor. Sommigen doen de vis in een krant en dan een klap met een hamer of steen maar dat moet je wel kunnen.

Het zal kruidnagel olie methode worden dan. Het andere kan ik echt niet

Dankjewel allemaal voor alle tips!😍

Kan het zijn dat het iets van decoratie is? Om te voorkomen dat het straks bij 1 van je andere visjes ook gebeurt...

of bodem? Ik heb even niet helder wat voor bodem je hebt...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan