Wat is er nieuw

Goudvis verstopt zich

• Onderwerp starter Onderwerp starter goudvisje14
  • Startdatum Startdatum
G

goudvisje14

Guest
Hoii mijn naam is selina. Ik heb al een tijdje 2 goudvissen, eerst had ik ze in een kom maar nu heb ik ze in een aquarium van 60�30�30. Er staan ook verschillen de planten in en een pomp/filter. Maar iedere keer als de pop aan staat verstoppen ze zich en blijven de goudvissen stil ziten.... als ik de pomp uit doe dan gaan ze wel zwemmen maar dan komen ze zuurstof tekort... is dit iets waaraan ze moeten wennen of is dit iets anders?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik maak me wel zorgen ...
Alvast bedankt xxx

Wat is het voor soort pomp die je gebruikt? Merk/model?
Wat heb je er voor filtermateriaal in?
Een filterpomp mag je nooit ooit uitzetten 😉 Nou ja.. alleen voor onderhoud.
Dus wat er momenteel ook aan de hand is.. ik zou de pomp niet uitzetten.

uhm de pomp zat samen in een doos met het aquarium en een verwarmingselement. er staat geen merk op de pomp... maar op de gebruiksaanwijzing staat ciano aquarium, Lda. in de pomp zit een zakje met koolstofdeeltjes.
oke bedankt voor je tip! 🙂

De pomp alleen met onderhoud uitzetten.
Het gedrag kan heel goed komen omdat ze nog steeds veel te klein zitten. Verwarming moet ook niet aan bij goudvissen, dat zijn koudwatervissen.
Heb je trouwens gewone goudvissen of sluierstaarten? Gewone goudvissen zijn namelijk vijvervissen en sluierstaarten zijn aquariumvissen.

Je vissen zitten te klein dat is 1 ding zeker

Op het forum wordt 50 liter per goudvis/sluistaart gerekend
En jij hebt er 2 dus dan zou je een aquarium van 100 liter nodig

Liever meer natuurlijk

Heb je een foto?

bedankt voor jullie reacties allemaal, maar ik vond dit een best wel grote kom, en het zijn mijn eerste vissen dus ik wou kijken of het beviel. ik heb het verwarmingselement ook helemaal niet aan, want ik weet dat het koudwatervissen zijn... ik kan zo een groot aquarium ook helemaal niet kwijt in mijn huis en dat is zo duur! ik vind dit wel groot genoeg. sowieso vind ik het raar dat ze goudvissen als aquariumvissen verkopen terwijl ze dus in een vijver moeten...

Op zoek dus naar iemand waar ze in de vijver een mooi leven tegemoet kunnen 😉
En als dat gelukt is met behulp van het forum op zoek naar een mooi geschikt visbestand voor je 60 cm bakje 😉

Tot die tijd: v��l verversen! Elke twee dagen 50 lijkt me geen overbodige luxe voor je visjes.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan