Wat is er nieuw

Goudvissen en levend voer

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Omdat ik een bak vol levendbarenden heb heb ik vaak een overschot aan jonge vissen. Ook heb ik doordat ik niet geselecteerd heb een bak vol vuurgarnalen die niet meer doorzichtig zijn. Nu heb ik een vijver met goudvissen die al zeker 20 cm zijn en vroeg ik me af of de goudvissen de garnalen en guppen ook opeten als ik ze in de vijver doe.

Ff voor de goede orde, ik zou ze alleen in de zomermaanden bijvoeren met levend voer want van een warm aquarium in een ijskoude vijver vind ik mishandeling. Tot nu toe bood ik de guppen en molly's gratis aan op marktplaats maar daar reageren steeds dezelfde mensen op. Ik vermoed dat de vissen daar steeds doodgaan want anders zouden ze na een jaar toch zelf een overschot moeten hebben en in dat geval vind ik levend voer toch beter dan langzaam doodgaan in een ongezonde bak.

Ik hoor toch wel verhalen dat goudvissen jongbroed eten hoor.

Als de goudvissen in mjn vijver hun eigen jongen opeten waarom dan geen guppen?

Ja, maar dan zou je geen volwassen guppen mogen geven maar guppen van zo een 2-3 tal weken oud.
Veel succes, ik ben benieuwd als het lukt! (je kan het pas doen in de zomer, maar ja ...)

Nee joh zeker geen volwassen guppen. Ik weet ook nog niet of ik dit ga doen hoor maar wilde gewoon weten of er meer mensen zijn die dit doen en of het kan.

Yilleke zei:
Nee joh zeker geen volwassen guppen. Ik weet ook nog niet of ik dit ga doen hoor maar wilde gewoon weten of er meer mensen zijn die dit doen en of het kan.

Dan zou dit natuurlijk wel gaan, en dan is dit ook een prima oplossing.

Goudvissen in een vijver kunnen aardige roofdieren worden 😉

Nee hoor ik heb nl net alle gewone guppen de deur uitgedaan en ben overgegaan op endlers. Dat ze minder jongen krijgen klopt maar het zijn er nog steeds veel. Ook de jonge molly's heb ik allemaal weggegeven via mp maar ik ben het gewoon zat dat daar steeds dezelfde "hebberd" op afkomt en het vangen ineens kan ook behoorlijk stressvol zijn voor de bak. Steeds allerlei mensen aan de deur is ook niet altijd fijn. Vandaar dat ik op de feiten vooruit loop zodat ik een oplossing heb voor de toekomst.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan