Wat is er nieuw

Goudvissen houden.

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquaridiot
  • Startdatum Startdatum
A

aquaridiot

Guest
Gisteren was ik bij mijn nichtje om te klussen.

Daar kwam het gesprek op aquaria. Haar inmiddels voormalige geliefde zal binnenkort zijn 60 cm bakje ophalen.

Maar visjes vind ze eigenlijk best leuk. Goudvissen wel te verstaan.

Wat zijn nu de dingen om haar aan te raden.

Een flinke bak had ik al gezegd geen probleem er staat bij mij nog een 350 Liter exemplaar.Wil ik best beschikbaar stellen.

Stevige filetring, ik heb 2 eheim 2224�s staan is dat afdoende ?

Niet te veel bezetting ik dacht 5-6 vissen zo een beetje ?

Inriching kan ze in pincipe haar hard aan ophalen zolang eventuele planten maar hufterbestendig zijn.

Wat zijn nog meer zaken om haar te adviseren ? Ik weet niet al te veel van goudvissen eigenlijk.

Goudvissen hebben 2 meter lengte en 100 liter per stuk nodig. Ga alsjeblieft voor sluierstaarten. Die zijn tevreden met 1.20 meter. Als de 350 liter bak zo lang is, houd er dan 5 a 6 sluierstaarten in. Dan zit je op iets minder dan 100 liter per vis, wat veel beter is dan het absolute minimum van 50 liter.

Filtering moet zo ongeveer 5x de bakinhoud zijn.

Met de inrichting moet je proberen zoveel mogelijk zwemruimte over te houden. Het zijn lompe vissen, dus zorg voor weinig tot geen scherpe objecten. Dus geen ruwe achterwand zoals ik heb. Bij gebrek aan groenvoer kunnen de visjes aan planten gaan knabbelen. Zorg daarom voor stevige planten en voldoende groenvoer.

Sluierstaarten zijn indd de bedoeling had al gezegd dat de �gewone� goudvissen erg groot worden.

Ik moet er erg aan wennen dat in goudvissenland verschillende kweekvormen ook als soort worden behandeld, werward weleens.

Om haar goed te laten beseffen dat het flinke knapen worden heb ik aangeraden eens een kijkje te nemen bij de vissenopvang hier een paar minuten lopen vandaan. Iemand die eigenlijk weinig tot niets van visjes weet kan beter zien dat 20 cm echt al een flinke jetser is zelf zien zegt meer dan 1.000 woorden.

Zoals zo velen weet ze niet beter of een jaar of 1,5-2 is al een beste leeftijd voor een vis..

bak is 130x50x53

IN die bak kun je een paar mooie visjes huisvesten 🙂

homines zei:
Goudvissen hebben 2 meter lengte en 100 liter per stuk nodig. Ga alsjeblieft voor sluierstaarten. Die zijn tevreden met 1.20 meter. Als de 350 liter bak zo lang is, houd er dan 5 a 6 sluierstaarten in. Dan zit je op iets minder dan 100 liter per vis, wat veel beter is dan het absolute minimum van 50 liter.

Als je 350 door 5 a 6 deelt zit je dichter bij de 50 dan de 100 liter per vis hoor 😉

Seabait zei:
homines zei:

Als je 350 door 5 a 6 deelt zit je dichter bij de 50 dan de 100 liter per vis hoor 😉

Haha, blunder... 😳 :sorry: :stom:

Kleinigheidje! 😉
Was trouwens ook niet om je af te zeiken hoor want verder ben je top bezig met advies! :thumbs:

Seabait zei:
Kleinigheidje! 😉
Was trouwens ook niet om je af te zeiken hoor want verder ben je top bezig met advies! :thumbs:

O nee, je mag het altijd zeggen als ik het fout heb. En ik ging echt de mist in 😉

Worden sluiers met mistlampen dan...

Zal afwachten worden hoor ze dacht in eerste instantie aan een klein bakje haar appartementje is ook niet zo heel groot maar wil dat ze goed weet waar ze aan begint eventueel.

Ik vind sluietstaarten zelf geen vissen om mee te beginnen.Iedere week 175 liter water verversen vinden lang niet alle beginners leuk.
Zou er nog maar eens goed over praten met je nichtje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan