Goudvissen soorten bij elkaar/ vraag over zwarte ogen


T

ters

Guest
Hoi ik heb een aquarium (en ja hij is groot genoeg en alles is goed voor onze vriendenlijkebuitenhoorendegoudvissendieikbinnenhebmaarineengrootgenoegaquarium

maar de vraag is kan ik verschillende soorten goudvissen bij elkaar doen zonder dat ze ruzie gaan maken
of zich eenzaam voelen omdat het toch net een andere soort is

bijvoorbeeld kan een Black Moor samen met een "gewone" goudvis


Mijn 2de vraag is
Soms zie ik in een vissenwinkel een vis met zwarte oogjes deze is vaak iets anders dan de andere
is die vis ziek? of is het gewoon een afwijken ---> zoja is dat gezond en niet dat het diertje minder lang leeft
 

Laten we hopen van niet:juggle:
hij is groot genoeg
Wat is groot genoeg voor jou? Voor ons is dat voor sluierstaarten 100cm en voor goudvissen 200cm;)
Wat zijn de maten? Heb je een foto?


Als antwoord op je vraag:
Ja, verschillende soorten goudvissen kunnen in principe bij elkaar, mits de bak groot genoeg is en ze niet met teveel in een bak zitten. Als de bak te klein is en/of er zitten teveel vissen in de bak, dan krijg je het vervelende gedrag zoals vinnen bijten etc.

Zwarte oogjes? Heb je een foto? Denk gewoon een genetische afwijking;)
 
hoop inderdaad dat het aquarium vriendenlijkebuitenhoorendegoudvissendieikbinnenhebmaarineengrootgenoegaquarium is.

Nee je kunt niet alle goudvissen bij elkaar doen. De enkel vin goudvis is veel gestroomlijnder en kan daardoor veel sneller zwemmen. Stop je deze bij logge sluierstaarten dan vreet de enkelvin alles op voordat de sluiers een hap hebben kunnen pakken.

Pearl scale is ook een apart te houden soort, nog logger en kunnen ook slecht tegen veel stroming. Blaasogen zijn ook kwetsbaar. Als je veel toestanden in je aquarium heb kan deze de blazen ernstig beschadigen als het paai tijd is.

Mocht je de enkel vin in een klein aquarium houden kan hij wel bij de sluiers want dan zal deze zo vergroeien zodat hij sterk gehandicapt zal worden en niet meer zo snel kunnen zwemmen. Doe je er nog wat sluiers bij in de kleine ruimte zal het weinig problemen geven met zwemmen want dan word het water zo belast dat ze spoedig dood gaan.

De zawrte oogjes is niets mis mee. net als mensen bruine, groene, blauwe ogen hebben.
 
nee een hele andere een van 2 meter lang 40 breed en bijna 60 hoog
Zo! Dat is een mooi bakkie!:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:

Heb je een foto? Welke filter's heb je eronder staan? Ben er wel heel benieuwd naar;)
 
Mooie bak kunnen je vissen mooi in uitgroeien. :petjeaf:.
 

Terug
Bovenaan