Wat is er nieuw

Gourami ziekte

• Onderwerp starter Onderwerp starter Skillrz
  • Startdatum Startdatum
S

Skillrz

Guest
goedemiddag!

iemand bekend met gourami ziekte?
een en ander gevonden op buitenlandse forums maar geen oplossingen omdat die er niet zijn word er gezegd. Klopt dit ? Dwerg gourami man inmiddels al overleden. En nu ook een zweer zichtbaar bij de vrouwelijke gourami , geen eetlust.

mvg Jeffrey

Laatst bewerkt door een moderator:
De ziekte staat bekend onder de volgende namen: Dwarf Gourami Iridovirus (DGI), Dwarf Gourami Virus (DGV) of Dwarf Gourami IridoVirus (DGIV). De ziekte komt in Azië erg veel voor en wordt veroorzaakt door het Iridovirus. Een behandeling is tot op heden niet mogelijk en het virus komt tot nu toe alleen nog bij de Dwerggoerami voor. Men is echter bang dat het in de toekomst ook andere vissoorten kan treffen.

irido virus is idd onbehandelbaar.

Als je merkt dat het met de overgebleven vis ook alleen maar erger wordt, zou ik hem euthanaseren. :-/

Dit virusgebeuren komt heel veel voor. Zolang het niet opgelost is, koop ik persoonlijk geen dwergjes en zou ik ze ook niemand aanraden...

Als je merkt dat het met de overgebleven vis ook alleen maar erger wordt, zou ik hem euthanaseren. :-/

Dit virusgebeuren komt heel veel voor. Zolang het niet opgelost is, koop ik persoonlijk geen dwergjes en zou ik ze ook niemand aanraden...
🙁 balen zeg! Dan is dat denk ik het beste voor het visje... Ben er echt ziek van... Voor mij ook geen dwerg gourami meer. Dankjewel voor je reactie.
Mvg jeffrey

Super zonde inderdaad. 🙁

Wat veel mensen doen i.p.v. dwerggourami's, is honinggourami's nemen. Ook leuke vissen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan