Gourami's bij bestaand koppel plaatsen


Alexander

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2017
Berichten
443
Leeftijd
30
Locatie
Zuid Limburg
Huidig visbestand in mijn Rio 240:
- 2 Diamantgourami (man+vrouw)
- 30 Kardinaaltetra's
- 10 Otocinclus
- 10 Corydoras Sterbai

Het Diamantgourami mannetje valt het vrouwtje erg veel lastig. Is het slim om dan nog een paar vrouwtjes bij te plaatsen zodat het mannetje zijn aandacht kan verdelen? Mogen dit dan ook een paar vrouwtjes van een ander soort zijn, zoals de Goudgourami of de Blauwspatgourami?

B.v.d!
 
extra vrouwen bij plaatsen kan prima, andere soorten goerami zou ik niet snel doen, zeker de blauwe spat (is hetzelfde als de goudgoerami) kunnen nogal temperamentvol zijn.
 
extra vrouwen bij plaatsen kan prima, andere soorten goerami zou ik niet snel doen, zeker de blauwe spat (is hetzelfde als de goudgoerami) kunnen nogal temperamentvol zijn.
Zorgen die temperamentvolle vrouwtjes dan niet ervoor dat het mannetje dan juist eens wat rustiger gaat worden, of werkt dat averechts :p
 
Zorgen die temperamentvolle vrouwtjes dan niet ervoor dat het mannetje dan juist eens wat rustiger gaat worden, of werkt dat averechts :p

het is een andere soort, mogelijk werkt het maar het is niet geheel de bedoeling. ook zou het zomaar kunnen dat het inderdaad averechts werkt.
 
het is een andere soort, mogelijk werkt het maar het is niet geheel de bedoeling. ook zou het zomaar kunnen dat het inderdaad averechts werkt.
Ahzo, het is misschien ook beter om gewoon bij één soort te blijven, ook voor de uitstraling van de bak.
Dus twee vrouwelijke Diamantgourami's bijplaatsen is in dit geval een slimme zet, top!
 

Terug
Bovenaan