Gourami's, tetra's en garnalen


Bert janssen

Member
Lid geworden
23 maart 2020
Berichten
15
Leeftijd
27
Ik ben van plan op een aquarium op te zetten en ik wil weten wat mensen er van vinden die al langer in de hobby zitten. Mijn idee was om in een 40 liter aquarium met veel planten 2 honing gourami's, 8 groene neon tetra's en 10 japonica garnalen te stoppen. Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.
 
Oke, mijn eerlijke mening: 40 liter is veel te klein voor je genoemde vissoorten, bij aanschaf van een aquarium kun je beter kijken naar zwemlengte dan naar inhoud, visjes trekken graag baantjes en in 40 liter kunnen ze weinig anders dan wat rond hangen. Genoemde soortjes kunnen in een bak van minimaal 80 cm breed, en ja in de winkel zullen z eongetwijfeld zeggen dat het wel kan maar daar praten ze de klant naar de mond wegens het verdienmodel
 
10 japonica garnalen en nog wat crystal reds. Dan houdt het wel op of een betta
 
10 japonica's is behoorlijk veel voor 40 liter, ik heb er 3 in een 30 liter en die houden de boel prima schoon.
De genoemde vissoorten hebben zoals al aangegeven veel meer zwemruimte nodig.
 
Vissen zijn niet een goede keus inderdaad behalve dan wellicht 1 Betta maar dat gaat soms niet goed met garnalen. Ik zou dan kiezen tussen garnalen of een Betta.
 

Terug
Bovenaan