Wat is er nieuw

Graaft een corydoras zich in?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ladygup
  • Startdatum Startdatum
L

ladygup

Guest
hallo,
Omdat mn 60 ltr bak gebroken was, heb ik in paniek mn vissen, planten, pomp, verwarming en wat water in een nood bakje gegooid.
helaas ging ik 2 dgn later op vakantie met de gedachte dat ik wel zou zien wat er nog leefde als ik 2 weken later thuis kwam.
Wonderbaarlijk leefde (bijna)alles nog, alleen was het bakje vol gegroeid met draadalg, en kon ik mn corydoras niet meer vinden.
Om zoveel mogelijk draadalg te verwijderen had ik al mn planten en pomp uit het bakje gehaald want het was echt om te janken....
Ook toen de bak leeg was zag ik alleen mn grote algeneter en mn 5 kegel... ??visjes.
Inmiddels ben ik 2 weken thuis, mn nieuwe bak staat in te draaien en mn visjes zitten nog in het kleine bakje....(met plantjes pomp en reut)
En wat zie ik vanmorgen tot mijn grote verbazing voorbij schuiven langs het raam....... mn corydoras????
Niet zo mooi zwart met grijs getekend als eerst, maar hij leeft nog!! En verrekte van de honger (ik had voer gegooit bij mn snuit, en hij begon toch te vreten...)
Maar waar kan hij al die tijd geweest zijn??
Kan hij zich in mn kleine steentjes ingegraven hebben al die weken?

Zo zie je maar hoe sterk vissen kunnen zijn. Hij zal idd zich ingegreaven hebben.

Tja.. of je hebt 'm in de paniek met steentjes begraven 😉

Nee mark, want ik heb eerst de steentjes in de bak gegooit, daarna het opgevangen aqua water en toen de pomp draaide, pas de vissen erin gedaan.... 🙂

Dat ik wel zou zien wat er na twee weken nog leeft?!? Beetje vreemde instelling.....

Renate ze gingen van 60 liter water naar 40 liter,
en ik stond ingepakt met 4 dochters...
er lag 60 liter water op mn laminaat vloer en niemand die me hielp...
ja dan ben je in paniek.
Dus op dat moment kon ik alleen maar denken, mn laminaat drogen,
en zorgen dat mn vissen toch een glazen bak hebben. met plantjes en pomp...
Je doet op zo'n moment wat je kan en wat er in je vermogen ligt.

Beetje snelle veroordeling...

Ik veroordeel niemand....

Maar zorgt er dan niemand voor de vissen als je op vakantie gaat?? Voeren?? Tuurlijk snap ik als de bak kapot is dat je snel wat anders moet.

ja tuurlijk. ze werden elke dag gevoerd.
maar diegene die dat deed, had geen idee dat je draad alg weg moeten halen, of althans trachten...

maar nou weet ik nog steeds niet of een corydoras zich ingraaft ;-)

Ah dan heb ik niks gezegd... Ik dacht dat je ze gewoon aan hun lot overliet...

Ik heb eens gehad met het vangen van mijn vissen dat een corydoras in de bodem dook, je zag alleen nog een puntje van de staartvin, ik moest de vis er uitgraven om hem te vangen. Maar goed hoe lang ze dat kunnen??

Ik had misschien ook moeten melden dat er 'oppas' voor de vissen was ;-)
want ik ben wel zuinig op ze, daarom was ik ook rondom gelukkig toen ik vanmorgen mn corydoras voorbij zag schuiven...
want een vis is bij mij niet 'alleen maar een vis' (punt)....
Dus jij had ook een eigenwijze corydoras, Renate?

:thumbs:

Vis zat muurvast haha!

ik denk dat je dat beter kan hebben dan een vis te moeten vangen die als een dwaas door die bak zwemt, en waar je een half uur over doet om hem te pakken te krijgen, grrrrr.
Dat is niet alleen frustrerend, maar ook zielig voor het vissie...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan