Granulaat geschikt voor JBL Autofood en nano vissen


L

LED-Maniak

Guest
Van de week heb ik een JBL autofood gekocht gezien mjin sumatranen en penseelvissen een zeer slecht humeur krijgen als ik niet op tijd thuis ben om te voeren.

Ik heb geprobeerd Sera guppygran er in gedaan maar op een gegeven moment zit er geen voer meer in de spiraal die het dispensen doet.. Alsof het voer te kleverig/klein is om goed door te stromen.

Nu wil ik ander granulaat proberen alleen mijn probleem is dat ik redelijk wat kleine soorten heb en dus klein granulaat nodig heb.

Heeft iemand hier ervaring met klein granulaat in een automatisch voersysteem zoals je autofood(met spiraal)?


De vissen die het moet voeren zijn Nannostomus eques, halfsnavelbekje, sumatraan en celestial pearl danio.


Ik had zelf al vipagran baby gevonden maar dit ziet er ook uit als soft granulaat?
 
Het is bij deze JBL Autofood sowieso handig om een luchtslang aan te sluiten om vochtig worden van het voer te voorkomen.

64177.jpg
 
Dat had ik inderdaad gezien. Het voer zat er minder dan 5 minuten in dus zal niet nat zijn geworden.
 
Vervelend dat het voer er niet goed door valt, vochtigheid kan inderdaad soms de oorzaak zijn maar na 5 minuten is wel erg snel. Ik verkoop ook visvoer en heb in het assortiment ook zeer klein granulaat, indien je me je adres door stuurt wil ik je maandag wel een testportie toesturen.
 

Terug
Bovenaan