Gras mat


Thijs35

Well-known member
Lid geworden
19 januari 2021
Berichten
768
Leeftijd
38

Wat heeft deeze plant nodig en is dit maklijk of moeilijk bij te houden en goet te houden?
 
Ik vind het een ellende, hier groeit het millilangzaam en doorgaans kun je erbij aan een co2 infuus.
 
Niet met zo'n mat, wel met het plantje zelf. Zo'n matje is wel erg makkelijk bij een inherent bodem zoals zand of grind. Het is niet zo'n veeleisend plantje en doet het eigenlijk altijd wel goed als je bemesting op orde is.
Groeit niet zo snel. Maar met licht en CO2 geeft krijg je veel betere resultaten en kan je een prachtig tapijtje kweken. Je moet het wel goed schoon houden want vuil e.d. blijft er altijd in vastzitten.

Als je een soil gebruikt kun je beter een potje InVitro kopen
 
Oke ik heb co2 en wat is een soil?
 
Soil is een gebakken bodem waar voeding inzit . Wordt vaak door scapers gebruikt.
 
Groeit een klim op op hout?
Hij staat sinds gister midag in mijn bak
 

Bijlagen

  • 20221030_210906.jpg
    20221030_210906.jpg
    152.6 KB · Weergaven: 59
Nee soi heb ik niet wel so2 en vloeibaare planten voeding van alin van plante box
En klei tabletten voor de wortels en ijzer tableten
 
Laatst bewerkt:
Groeit een klim op op hout?
Hij staat sinds gister midag in mijn bak
Nee, naaldgras is meer een bodembedekker. Mijn voorkeur geniet trouwens eerder cryptocoryne parva of nevellii. Cryptocoryne soorten vindt ik prettig om te gebruiken doordat ze een sterke beworteling al hebben bij aanschaf.
 
Je braziliaanse klimop kun je met draad wel wat helpen om op je hout te groeien, maar hij zal naar boven willen en de stengels zijn erg kwetsbaar. Je kunt het altijd proberen natuurlijk.
Hij wil iig wel met zijn worteltjes in de grond.

De eleocharis weet ik niet of dat nu al een geschikte plant voor jou is. Klinkt toch niet als een makkelijke plant.
 
Je braziliaanse klimop kun je met draad wel wat helpen om op je hout te groeien, maar hij zal naar boven willen en de stengels zijn erg kwetsbaar. Je kunt het altijd proberen natuurlijk.
Hij wil iig wel met zijn worteltjes in de grond.

De eleocharis weet ik niet of dat nu al een geschikte plant voor jou is. Klinkt toch niet als een makkelijke plant.
Oke dus de klimop lekker laten groeien om hoog
 
Nee, naaldgras is meer een bodembedekker. Mijn voorkeur geniet trouwens eerder cryptocoryne parva of nevellii. Cryptocoryne soorten vindt ik prettig om te gebruiken doordat ze een sterke beworteling al hebben bij aanschaf.
Oke de cryptocoryne parva is maklijk te houden en nestelt zig goed van in het grind wat ik begrijp van jouw
 
En groeit het ook echt dicht op elkaar dan en verspreid hij zichzelf ook dan?
 
En groeit het ook echt dicht op elkaar dan en verspreid hij zichzelf ook dan?
Jazeker als je dus ook extra voeding bij de wortels stopt wat jij al doet. 👍

 
Net als andere cryptocorynes maakt hij uitlopers en daar komt dan weer een nieuw plantje te staan. Je kunt wel door de lange bladeren aan de basis af te knippen zorgen dat ze wat compacter groeien.
 
Oke en alsnje ze online besteld gaat dat goed dan dat heb ik nog nooit gedaan planten online kopen voor het aqrium
 
Er zijn verschillende mensen die planten online bestellen.
Ik zal ook eens informeren naar hun ervaringen.
 
Oke Dankje wel
Er zijn verschillende mensen die planten online bestellen.
Ik zal ook eens informeren naar hun ervaringen.
 
En kan je ze ook heel dicht opelkaar zetten zo dat het echt een dikke en dicht bos wort?
 
Net als andere cryptocorynes maakt hij uitlopers en daar komt dan weer een nieuw plantje te staan. Je kunt wel door de lange bladeren aan de basis af te knippen zorgen dat ze wat compacter groeien.
Dit geeft een duidelijk beeld.

Je kunt ze groepsgewijs plaatsen maar ook in een lijn. Het wordt vanzelf meer.
 
Oke ik heb co2 en wat is een soil?
Bij bodembedekkers zoals je Eleocharis acicularis maar ook bijvoorbeeld Staurogyne repens die ik beide zelf als bodembekker gehad heb is alleen CO2 toevoeging niet voldoende. Je bent, om te beginnen, beslist een hoge lichtsterkte nodig.
 
Dat zit wel goed met mijn verlichting denk ik staat op 4000kelvin nu en kan nog hooger naar 6700 kelvin

Voeg vloeibaare voeding toe en bij de wortels voeg ik voeding toe bij al mijn planten die ik nu al heb staan
 

Bijlagen

  • 20221030_194811.jpg
    20221030_194811.jpg
    254.2 KB · Weergaven: 51
  • IMG-20221030-WA0040.jpeg
    IMG-20221030-WA0040.jpeg
    87.6 KB · Weergaven: 46
Dat zit wel goed met mijn verlichting denk ik staat op 4000kelvin nu en kan nog hooger naar 6700 kelvin

Voeg vloeibaare voeding toe en bij de wortels voeg ik voeding toe bij al mijn planten die ik nu al heb staan
Waar heb ik gister klachten gehoord over het posten van een afstandsbediening:pp
 
Dat zit wel goed met mijn verlichting denk ik staat op 4000kelvin nu en kan nog hooger naar 6700 kelvin

Voeg vloeibaare voeding toe en bij de wortels voeg ik voeding toe bij al mijn planten die ik nu al heb staan
Kelvin zijn kleurwaarden en heeft weinig van doen met de lichtsterkte.
 
Volgens mij was dat op een mysterieuze planeet, far beyond our galaxy.:)
Of onder de nasiballen in de diepvries, dat kan ook. :deal:
Owww nu weet ik het weer 😇😇
 
Dit mocht niet meer toch
 

Bijlagen

  • IMG-20221030-WA0040.jpeg
    IMG-20221030-WA0040.jpeg
    87.6 KB · Weergaven: 43
Geen idee, er staat me vaag iets bij over palmboomhangmatkroketten. :juggle:
Best wel handig op sommige momenten een slecht gehoor links.:petjeaf:
Haha
 
Wat is dit voor plant moet ik die bemesten met ijzernof die tetra klei kegels die ik heb
 

Bijlagen

  • 16672324679011400377011540033333.jpg
    16672324679011400377011540033333.jpg
    186 KB · Weergaven: 50
Ik heb net weer een sprietje van een pland gevonden die ik hier bij gezet heb lijkt me een gras soort meest rechtse heb ik vandaag er bij gezet
 

Bijlagen

  • 1667232536147106837903003962412.jpg
    1667232536147106837903003962412.jpg
    150.3 KB · Weergaven: 50

Terug
Bovenaan