grijze wollige ontlasting pas bevallen Black Molly


P

pixelbak

Guest
Hallo,

Ik heb in een bak met 2 black mollie vrouwtjes en 1 mannetje. Één vrouwtje (het oudste vrouwtje) was overduidelijk zwanger, vanochtend bij het voeren leek ze nog wel een ballon mollie :). Ik merkte wel op dat ze anders dan anders gedroegen, dus er hing wat in de lucht.

In de loop van de ochtend was in ieder geval het oudste vrouwtje bevallen, want er zwommen jonkies in de bak, en zij was een stuk dunner. In begin van van de middag heb ik 13 jonkies eruit gevist en over gezet naar een aparte bak. 38 dagen (+/-5 weken) geleden was zij bevallen van 5 jonkies.

Het vrouwtje dat was bevallen gedroeg 's middags normaal, en het mannetje was druk bezig met proberen te paren.

Maar ... beide vrouwtjes hadden vandaag een gekke kleur ontlasting dat ik nog niet eerder heb gezien. Het was grijs/zwart, en een beetje wollig. Het lijk een beetje op breigaren. Normaal zwemen ze nooit met ontlasting slingers, en helemaal niet van een paar cm lang. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, dit is het sluierstaart vrouwtje met recht naar beneden de ontlasting
http://i.imgsafe.org/6c13d8930b.jpg

Het oudste vrouwtje (die dus vanochtend in ieder geval is bevallen) is sinds begin van de avond lusteloos, ze hangt bovenin een hoek stilletjes met een snelle ademhaling. En heeft nog steeds die grijze breigaren ontlasting, maar wel minder lang. Ze bleef in de hoek hangen, totdat er paar stukjes spirulina voorbij kwamen drijven, dat wilde ze wel opeten.

Bij het sluierstaart vrouwtje heb ik de ontlasting niet meer gezien na vanmiddag, zij was vanavond ook actief op zoek naar voer op de bodem.

Het mannetje gedraagt zich zoals altijd, en heb ik geen afwijkende ontlasting gezien.

Ze krijgen 6 dagen in de week spirulina granulaat, en zondag's dierlijke voeding (watervlooien of een kwart dierlijk tablet)

Dat het vrouwtje lusteloos is kan ik me voorstellen, ivm de bevalling. Wel gek dat ze s'middags okee is en 's avond niet meer, maar ik ga er vanuit dat ze morgen of overmorgen wel weer de oude is.

Maar wat moet ik denken van die grijze breigaren ontlasting? Kan het te maken met de bevalling? Hoe groot is dan de kans dat beide vrouwtjes op dezelfde dag zijn bevallen?
 
Ik heb een theorie bedacht voor de grijze ontlasting: Het zou kunnen zijn dat de vrouwtjes stiekem wat jonkies hebben gesnoept, die zijn grijs/zwart. De eetlust van het mannetje is altijd minder, dus hij heeft waarschijnlijk niet van zijn kroost gesnoept en dat verklaard waarom hij geen rare ontlasting had.

Vanochtend gedroegen alle drie de vissen in ieder geval weer als vanouds.
 

Terug
Bovenaan