Grind en filterzand


K

KevStyle

Guest
Ik ben bezig met een nieuw aquarium en nu wil ik(als het mogelijk is) de bodem bedekken met grind maar een ook een stukje met filterzand doen(soort strandje met daarom wat stenen om het af te grenzen) is dat mogelijk?
Onder het grind komt wel nog voedingsbodem voor planten maar word die voedingsbodem niet vermengt met het filterzand?
 
Met zomaar wat stenen als afscheiding gaat niet werken want na verloop van tijd zit het allemaal door elkaar,beste is echt om van kunststof iets te maken.
Een voedingsbodem is sowieso niet meer van deze tijd eigenlijk en zeker niet in een bak met zand en dat soort zaken,de kans op rotting in de bodem is enorm groot en kan je beter gewoon wat voeding bij de wortels doen van planten die dat echt nodig hebben.
 
Dat is mogelijk, maar zorg ervoor dat de beiden niet gaan mixen door het af te bakenen met b.v. stroken plastik.
Een voedingsbodem is een keuze, maar je kan deze weg laten en voedingssticks/kegels of capsules bij de wortels plaatsen bij planten die dit verlangen.
 
Dat is mogelijk, maar zorg ervoor dat de beiden niet gaan mixen door het af te bakenen met b.v. stroken plastik.
Een voedingsbodem is een keuze, maar je kan deze weg laten en voedingssticks/kegels of capsules bij de wortels plaatsen bij planten die dit verlangen.

hoelang gaan zulke sticks ongeveer mee? heb er zelf namelijk nog nooit van gehoord
 
Ik denk inderdaad dat die rootsticks een betere optie zijn. bedankt voor deze info ik ga er zeker wat mee doen!
 
Met een plexiglas strip kom je een heel eind als afscheiding.
Had er vroeger terrassen mee gemaakt in me oude bak.
Had ze bekleed met epoxy en daar grind in gewreven om het wat natuurlijker te laten lijken.
Ff warm maken en buigen in de gewenste vorm buigen.

Voedingsbodem is idd een keuze..
Maar met het hedendaagse aanbod redelijk achterhaald.
Je zou ook kunnen opteren voor een soil ipv grind.

En idd ik verkoop bodem capsules, staat een linkje in mijn handtekening ;)
Of je kan me een berichtje sturen als je interesse hebt
 
Ik ben het eens met seabait,niet te moeilijk doen.Gewoon een zand of grindbodem.
En verder het advies van tuinkabouter gebruiken en/of deze capsule's bestellen.
Simpel is al moeilijk genoeg
 
Ik ben het eens met seabait,niet te moeilijk doen.Gewoon een zand of grindbodem.
En verder het advies van tuinkabouter gebruiken en/of deze capsule's bestellen.
Simpel is al moeilijk genoeg
Dat is ook mijn advies.
Maar ik zou vooral een filterzand bodem nemen dat werkt prima plus je kunt dan ook alle soorten bodem bewoners plaatsen.
 
Neem eens een kijkje naar Killerfish zijn aquarium die heeft een prachtig zandstrand gemaakt voor zijn corydorassen en daar voert hij ook altijd en de dieren zijn het gewend.
 

Terug
Bovenaan