Groei, kweek en levensverwachting van Goudvissen en Sluierstaarten


@ michelle1...

Natuurlijk was vroeger niet alles beter dan nu en ook in China is en was niet alles

beter dan hier.

Maar zeker "vroeger " waren de mensen in het "Oosten " [ niet alleen China ]

vele malen verder met hun totale geestelijke ontwikkeling dan wij hier waarschijnlijk

ooit zullen komen ;)

Ook nu zijn ze in heel veel dingen veel verder dan wij in het westen.

Niet dat alles daardoor beter met hun gaat, maar dat is het gevolg van de politiek

in die landen.

Maar terug naar de sluiers .....:DD.....

Misschien moeten wij eens wat minder met onze westerse ogen kijken naar het houden van sluiers.

en maar denken dat ze heel veel ruimte nodig hebben dan "gewenst" en "nodig " is.

Sluiers zijn niet " gemaakt " om veel te zwemmen , dus waarom die grote bakken dan?

Vervuilers zijn het zeker en dat los je makkelijk op door waterwissels [ en misschien iets minder eten:rolleyes:]

En nog even.....de huidige tijd is ook zeker niet beter dan vroeger en daarom dat er steeds heel erg

veel mensen over de hele wereld zijn, die weer terug willen en ook gaan naar de oude normen

en waarden en gedachte gangen!!

[ ik ben misschien een oude lul, maar ik denk dat de wereld er dan ook een stuk beter op wordt 👍 ]

---

Inderdaad heeft politiek in die landen meer invloed op mensen dan hier maar of dit altijd beter is vraag ik me af. In alle landen zijn goede/mindere goede zaken. Juist door dat mensen zich meer ontwikkelen krijg je meerdere meningen/inzichten vandaar men zich niet meer wil schikken in wat een dictator voor schrijft. Dit heeft voordelen maar ook nadelen.

Terug naar de sluiers. Inderdaad zijn sluiers geen handige zwemmers en vooral die met de lange vinnen. Er zijn ook soortjes die prima kunnen zwemmen. Het verschil zit natuurlijk wel in een jumbo in 80 cm of 1.20 meter. Dan kan hij ipv 1 vin slag, 2 vin slagen doen. Al de aquariums is nu ook geen verschil van meters trekken. Misschien is wat meer beweging in het kader van obesitas juist wel goed ;)

In mijn ogen draait het houden van sluierstaarten om gezonde leef omgeving wat o.a. staat of valt met het watertje. Veel monitoren en verversen om dit te garanderen moet ook geen probleem zijn. Jij ga het zlef onder vinden en ben dan ook benieuwd hoe dit gaat verlopen. Je heb het kleinere soort dus over 2 jaar zullen we zien of het een succes was of dat er aanpassingen nodig zijn geweest. Tijd zal het leren
 
Uhuh.
Dan kunnen ze weer goudvisjes verkopen op de kermis.
En kuikentjes uitdelen aan iedereen met pasen.
En dierenmarkten organiseren waar de (exotische) dieren vanop de stoep en zonder enige controle of kennis worden verkocht/gekocht door Jan en alleman....
Kunnen ze weer aapjes verkopen in duistere dierenwinkeltjes.
Alle normen terug naar de jaren stilletjes...

Je blijft maar argumenten zoeken om goed te praten dat jij goudvissen te klein wil houden.
Beetje flauw.
Hoewel: een beetje?
Je kan het misschien tussen de regels lezen maar ik wil het ook wel wat duidelijker zeggen hoor, mocht je niet te snel van begrip zijn:
Nen welgemeende xxxx xxx!

Wind je vooral niet teveel op.

Er zijn en blijven altijd mensen die graag het wiel weer zelf willen uitvinden. Misschien komt er een ander wiel misschien ook niet.

Hoe is het met cookie? Is mis een up date :deal:

Ik ga de kolen opwarmen en zo meteen me beer een nieuw dansje aanleren ;) Zit te denken aan de Lambada of het zwanen meer
 
Zooo, mijn draadje weer teruggevonden! Zal ik meteen maar even laten zien hoe Pepper is gegroeid van ienieminie Calico die nog niet eens op kleur was toen ze hier kwam. De foto staat toevallig nog op mijn telefoon zag ik. En daarna het filmpje van vanmorgen. Ze is nu twee jaar hier, 23 cm lang inclusief staart, 12 cm hoog en ik heb het idee dat ze nog steeds groeit…

IMG_0641.JPG


 
Zo dat is een verschil zeg en je herkent de vis niet terug.
 
Wat is ze mooi geworden :love:
 
Ja hè! Ik merk dat ik het zelf ook het leukste vind om een zo jong mogelijk visje uit te zoeken op gedrag ( en natuurlijk moet het model, aantal vinnen en de vorm ervan ook OK zijn😀) en het dan op te kweken. Ik hoop dat deze lang blijven leven, maar als het ooit nodig is wil ik nog eens een hele jonge HQ Sluier kopen (Ryukin heeft mijn voorkeur) en kijken of dat ook lukt.
 

Terug
Bovenaan