Wat is er nieuw

Groei valisineria gigantea

• Onderwerp starter Onderwerp starter Straatklinkerfm
  • Startdatum Startdatum
S

Straatklinkerfm

Guest
Goedemorgen ,

Het betreffende plantje heb ik een beetje links in de bak staan , met als doel om het over het water te laten groeien ( moeras effect )

Maar wat is nu het geval , hij maakt keurig uitlopers aan..maar hij weigert de hoogte in te gaan .

Benodigde voeding stoffen , co2 enzz aanwezig.

Ik gok mischien zelf dat t plantje meer licht wil ?

Wat is jullie mening...

o en daar komt nog bij ..hoe zou ik het eventueel t beste kunnen verplaatsen ? vanwege de meerdere uitlopers....

Groetjes

Staat er nog een anders valisneria soort in de bak?
Ik had ooit twee soorten in de bak, waarbij ��n weigerde te groeien, ik kreeg enkel uitlopers maar niets dat hoger dan 10cm schoot.
Nadat ik de tweede soort verwijderde groeide hij prima.

Valisneria heeft graag wat harder water, of wat kalk in de bodem;
Heb nog gelezen dat er mensen zijn die een stukje gewoon schoolbord krijt bij de wortels stoppen om hem in zijn behoeften te voorzien.

Verplaatsen: gewoon uit de bodem halen, als de wortels te lang zijn om deftig te werken die wat korter knippen en dan op gewenste plaats planten. Na het planten het plantje terug wat omhoog trekken zodat de aanzet van de wortels net zichtbaar is.

Je gaat hoe dan ook (als de plant het een beetje goed doet) regelmatig uitlopers hebben.
Deze verwijderen. En als je oude plant te groot, dik of lang is naar je zin kan je die verwijderen en een paar van de nieuwtjes laten staan.

De gigantea had ik vroeger, die kreeg bladeren tot wel 3 meter lang.
Ga je dus wel wat oppervlak mee kunnen bedekken.

en hoe doet ie het?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan