Wat is er nieuw

Groen gezelschapsaquarium 450 liter (Poisson)

Erg mooie bak! Vette opstelling ook met het hout en stenen. Had je die al? Of speciaal voor deze scape ergens gekocht?
Mag ik jou vragen hoeveel KG aan zwart filterzand van de Hornbach je erin hebt liggen? 🙂
 
Erg mooie bak! Vette opstelling ook met het hout en stenen. Had je die al? Of speciaal voor deze scape ergens gekocht?
Mag ik jou vragen hoeveel KG aan zwart filterzand van de Hornbach je erin hebt liggen? 🙂

Thanks!

Vooraf heb ik teveel YouTube gekeken en zo mijn ontwerp op papier uitgetekend. Het hout heb ik hierop uitgezocht en gekocht in twee winkels. Het is een combinatie van kienhout en mangrove hout. Ik had ook via Ali een aantal stukken spiderwood gekocht, met het idee kleine houtdetails toe te voegen. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan omdat het kleurverschil met kien/mangrove (beide donkerbruin) te groot is, dat ziet er niet natuurlijk uit. Niet al het hout heb ik gebruikt, sommige delen heb ik teruggebracht naar de winkel, twee stukken heb ik bewaard voor de toekomst.

De stenen komen deels uit mijn tuin, een ondiep gedeelte van mijn vijver is volgestort met Ardenner breuksteen. Deze heb ik aangevuld met nieuwe breuksteen van de Intratuin.

Als ik het me goed herinner heb ik 8 zakken zwart aquasand van de Hornbach gekocht en er 7 gebruikt, dus dat komt op 35 kilo in totaal. Het achterste gedeelte is verhoogd (schuin oplopend van links naar rechts) met 25 kilo lavasteentjes in een filternet. Door het hoogteverschil te overbruggen met de hardscape (met name de stenen) en een dot filterwatten rechts voorkom ik dat het zand naar voren spoelt en ik het hoogteverschil kwijtraak.
 
Na terugkomst van vakantie staan twee planten in bloei, de Bucephalandra Catherinae 'Dark Carpet' en een anubias 🙂

48DD5869-E4E0-40C2-B544-189B8D5C51B7.jpeg


C7974250-75CE-414C-957F-BCE5AE70F4C7.jpeg


325F97C2-1427-42C4-BC4D-359E9CEFD18B.jpeg


38072471-53C6-47A8-BF32-3FF83FC90B1A.jpeg


6F54B7CF-4503-4920-AFD6-2C60FA9833D6.jpeg


Ik heb de foto’s gemaakt na een snoei beurt en snelle water wissel, filter schoonmaak staat later deze week op de planning. Tijd genoeg met dit Nederlandse zomerweer.. 🙂

3D31BD4F-2C84-4F2A-9448-735901C66B31.jpeg
 
Thanks!

Ben super tevreden hoe het gaat en de bak draait goed. Een volgende keer zou ik de hardscape iets meer naar achteren verplaatsen, er is nu heel veel lege ruimte achter de hardscape die onvoldoende benut wordt. Verder lukt het nog niet echt om de achtergrond mooi begroeid te krijgen. Hier ga ik na de zomer mee aan de slag. Denk de bodem een beetje ophogen en wat ander groen plaatsen. Tips zijn welkom 🙂
 
Geeft ook wel weer diepte toch? En een mooie beschuttingsplek voor de bewoners
 
Ja klopt, dat was ook de gedachte, maar logischerwijs vinden de panda’s en blauwe tetra’s het wel lekker zo achterin 😅 dan lijkt de bak soms wat leeg.

Die rode mini piranha’s daarentegen weten waar ze gevoerd worden 😂
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan