Wat is er nieuw

Groen op de vinnen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jeroenvis
  • Startdatum Startdatum
J

jeroenvis

Guest
Hallo
Ik heb al 3 jaar windes in mijn vijver en toen ik ze gister ging voeren zag ik dat er twee wat leek groene alg op de vinnen hadden. Ik kan hier nergens wat over vinden. Verder vertonen ze gewoon normaal gedrag, zwemmen normaal rond en eten zoals de rest.
20210422_151419.jpg

@Olympus tag voor je, die heeft verstand van vijvers en vijvervissen.

Thanks voor het taggen Michelle!
@jeroenvis
Dit hebben mijn windes elk voorjaar wel. Wat het nou precies is weet ik niet (groene is natuurlijk wel alg). Ik denk dat het te maken heeft met dat de mannetjes paaipukkels ontwikkelen en dat dan de structuur van de vinnen zo pokdalig is dat er algen in kunnen groeien of troep in blijft hangen. Het kan nog erger worden maar bij mijn vissen gaat het elk jaar altijd vanzelf weer over.
Ik zou zeggen, houd het in de gaten, kan dus nog erger worden, maar zolang de vis zich normaal gedraagt is er niks aan de hand!

IMG_20210424_155140.jpg

2 van mijn blauwe windes op dit moment, links mannetje (groene kop en vinnen) rechts vrouwtje, die is helemaal schoon.

Thanks voor het taggen Michelle!
@jeroenvis
Dit hebben mijn windes elk voorjaar wel. Wat het nou precies is weet ik niet (groene is natuurlijk wel alg). Ik denk dat het te maken heeft met dat de mannetjes paaipukkels ontwikkelen en dat dan de structuur van de vinnen zo pokdalig is dat er algen in kunnen groeien of troep in blijft hangen. Het kan nog erger worden maar bij mijn vissen gaat het elk jaar altijd vanzelf weer over.
Ik zou zeggen, houd het in de gaten, kan dus nog erger worden, maar zolang de vis zich normaal gedraagt is er niks aan de hand!
Oke dankje, fijn om te weten en dat het gewoon overgaat, ik zat al tussen allemaal visziekten te kijken en kon niks vinden over iets wat op groene alg lijkt, want daar lijkt het wel heel erg op.
Hier zie je de blauwe winde die uit m'n hand eet, ik heb hem toen een beetje op z'n zij gedraaid, daar zit hij ook onder. Het lichaam van de goudwinde linksonder zit nog meer onder dan deze blauwe winde. ik denk dat ik het toch wel raar blijf vinden, ze voelen ook wat stroever aan de de andere die het niet hebben.
1619886606515.png

@Olympus nog een klein vraagje, hoe zie jij het verschil tussen de man en de vrouw bij windes?

@Olympus nog een klein vraagje, hoe zie jij het verschil tussen de man en de vrouw bij windes?
Ik heb er drie van 60 cm en vgm zijn er twee mannen omdat die de vrouw achterna zitten haha.
En het is inderdaad raar, maar ik verzeker je dat het binnen nu en een maand weg is.
Bij eentje is het nu bijna weg bij de andere nog erger dan de jouwe, maar zal ook weer goedkomen.
Die van mij hebben/hadden het ook op de rug en zijkant

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan