Wat is er nieuw

Groene citroengarnaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharkoon
  • Startdatum Startdatum
S

Sharkoon

Guest
Het is lastig om het duidelijk op de foto te krijgen want het is niet heel sterk, maar één van mijn citroengarnalen heeft een groene 'reflecterende' kleur - zie foto's.

Zou het fluorescentie kunnen zijn? Ik zal het van het weekend checken met een blacklight. 🙂

Mijn verlichting was kapot en de vervanging nog niet naar wens, dus ben ik de garnalen gaan bekijken met een felle "kwaliteit led zaklamp" - je ziet dan veel meer van de mooie tekeningen.

Met de led van de telefoon is het ook zichtbaar, maar zwakker. De led zaklamp werd verkocht als eentje met een hoge CRI waarde, misschien dat dat helpt.

Kan iemand zeggen wat dit is en waardoor het komt? Ik neem correct aan dat dit geen ziekte is, correct? 🙂

Bijlagen

• citroengarnaal-groen-01.jpg
    citroengarnaal-groen-01.jpg
    251.4 KB · Weergaven: 179
  • citroengarnaal-groen-02.jpg
    citroengarnaal-groen-02.jpg
    161 KB · Weergaven: 161
Als ziekte ken ik dit niet en wellicht dat het licht wat de zaklamp afgeeft dit veroorzaakt.
Ik neem ook niet aan dat ze de kleuren van onze Grunnegervlag gaan krijgen :Dk :Dk

De groene (jade) garnaal en de neon komen voort uit de citroengarnaal. Zoek maar eens het kweekschema op van de neo-caridina’s. Porceleinziekte is vooral wanneer je wildvang introduceert of een groep overneemt die besmet is. Heb je recentelijk (wildvang)garnalen of kreeften toegevoegd?

De groene (jade) garnaal en de neon komen voort uit de citroengarnaal. Zoek maar eens het kweekschema op van de neo-caridina’s. Porceleinziekte is vooral wanneer je wildvang introduceert of een groep overneemt die besmet is. Heb je recentelijk (wildvang)garnalen of kreeften toegevoegd?

Ah ja, ik zie het. Dus dit is compleet normaal, grappig. Bedankt voor de reactie.

Ik heb geen nieuwe garnalen toegevoegd en de kleur lijkt goed te "dekken" - laatst wel paar guppy jonkies erbij gedaan, maar daarvoor was die garnaal ook al groen zo ver ik weet.

neo_family_tree.png

Bijlagen

• Neocaridina_davidi_skfaquatics.jpg
    Neocaridina_davidi_skfaquatics.jpg
    41.9 KB · Weergaven: 164
Ah ja, ik zie het. Dus dit is compleet normaal, grappig. Bedankt voor de reactie.

Ik heb geen nieuwe garnalen toegevoegd en de kleur lijkt goed te "dekken" - laatst wel paar guppy jonkies erbij gedaan, maar daarvoor was die garnaal ook al groen zo ver ik weet.

Bekijk bijlage 314331
Je garnaal is ziek en geen green jade zoals Norion beweerd, green jades zien er heel anders uit qua kleuring

Je garnaal is ziek en geen green jade zoals Norion beweerd, green jades zien er heel anders uit qua kleuring
Dus zo stellig als dat je bent met te zeggen dat deze ziek is geef je verder geen richting wat het kan zijn?

Wat maakt dan dat dit niet een garnaal is die ‘afwijkt’ richting green jade? (zoals garnalen altijd geslecteerd moeten blijven voor kleur echtheid).

Dus zo stellig als dat je bent met te zeggen dat deze ziek is geef je verder geen richting wat het kan zijn?

Wat maakt dan dat dit niet een garnaal is die ‘afwijkt’ richting green jade? (zoals garnalen altijd geslecteerd moeten blijven voor kleur echtheid).
Lezen is ook een vak he, had al eerder in het topic gezegd wat ik vermoed wat het is

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan