Wat is er nieuw

groene lotus word rood???

• Onderwerp starter Onderwerp starter jenee98
  • Startdatum Startdatum
J

jenee98

Guest
Hallo,
Zoals de titel zegt heb ik een jaar geleden ongeveer een groene lotus gekocht groeide goed en stond vooraan dus ik dacht kan hem beter naar achteren plaatsen.
Dus lotus naar achteren geplaatst dit stelde hij niet op prijs alle stelen lieten los en groeiede niet meer.
Nu hem in de rekord van me pa gezet en jawel hij begint te groeien alleen hele puntige bladeren en die zijn ook nog is rood...????
Wat is dit komt dit vaker voor is het gewoon normaal???
Vind het zelf nogal appart maar hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.

dan heeft de plant veel licht, en in het waer zit dan ijzer. ( wss door plantenvoding)

en dan kunnen sommige planten wel eens rood gaan kleuren

Oke dus teveel ijzer maar hij is nu ook helemaal anders gevormt lijkt net of dat het een compleet ander plantje is�?

Als ik kijk welke bakken de TS heeft dan is er sprake van rond de 0,4W/L licht en dat is ongeveer gemiddeld. In ieder geval niet extreem veel waardoor de plant zich zou moeten beschermen en rood gaat worden lijkt mij zo.
De bladeren worden soms rood omdat deze zich beschermen.

Heb je een foto van die plant? Is het niet toevallig een Nymphea Stellata?

Die lotus staat nu toch bij zijn pa in de bak , John? En kleurt daar rood en anders gevormd blad.
Lijkt mij normaal voor een lotus. Genoeg licht en wat ijzer in de bak...mooi toch?

Heb je een foto van die lotus?

Volgens mij had ik het woordje Pa gemist bij het lezen Peter :stom:.

Tja ik heb ook een rode en die vind ik persoonlijk mooier dan een groene, maar smaken verschillen natuurlijk.

Hahaha, nog vroeg John.

Mijn lotus in de 150 cm is ook nogal groenig met paar rode plekjes op het blad en dat komt omdat hij weinig licht krijgt..ledverlichting en aangepast aan mijn visbestand (manen) . Zou ik er meer licht boven hangen dan kleurt hij ook rood.
En dat is bij de ts ook aan de hand..

Als het licht aan is maak ik ff een foto.
Vindt rood zelf ook mooier hoor 😛 maar vond het gewoon raar dat die nu ineens rood werd.
Al heeft me pa en planten lamp van sera er in hangen en heb ik in de rio alleen 2 daylight wil ik nog wat aan doen.

Heeft echt met de hoeveelheid licht en ijzer te maken Jeffrey.

oke maar kan geen kwaad ofzo?
de rest van de planten doen het gewoon goed lotus ook want begint te groeien.

383391_0_82_lotus.jpg

slechte kwaliteit foto sorry is met me tel gemaakt.
1 blad is al normaal en in het echt is die veel roder als hier op de foto.

Nee hoor. Kan geen kwaad. Kleiballetje erbij gedaan?

Nee heb hem er gwn zo ingezet en me pa heeft m op de goeie plek gezet 🙂 .

Okee...kleibolletje erbij waardeert je lotus ook.

peterdenhaag53 zei:
Hahaha, nog vroeg John.

Mijn lotus in de 150 cm is ook nogal groenig met paar rode plekjes op het blad en dat komt omdat hij weinig licht krijgt..ledverlichting en aangepast aan mijn visbestand (manen) . Zou ik er meer licht boven hangen dan kleurt hij ook rood.
En dat is bij de ts ook aan de hand..

Is er dan ook niet een groene vorm met zoals jij zegt wat rode gemelleerde plekjes??
Ik dacht dat er naast groen en rood meer soorten zijn.
Of vergis ik mij??

Heb ff gegoogled en het is de groene tijgerlotus.
Hier staat er een tussen met zelfde verschijnsel als mijne dus dan zal het wel zo horen hoop dat die weer wilt pakken.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 832&page=3

Staat beetje in het midden. Het plaatje.

Je hebt zekere meerdere soorten.
Waar het dacht ik in dit topic om ging was dat de ts bang was dat het niet klopte dat zijn lotus veranderde naar rood en andere bladvorm. En dat is dus niet nodig...andere bak, meer licht en de lotus verandert qua uiterlijk.

Ik hou jullie op de hoogte van wat hij allemaal gaat doen hij groeit niet hard dus zie wel wat er van komt hahaha.
Bedankt voor de hulp.

Graag gedaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan