Wat is er nieuw

Groene ontlasting van goudvis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dalgleishke
  • Startdatum Startdatum
Maar kan iemand deze jongen antwoord geven op zijn vraag. Zoals we zien is hij minderjarig, woont hij bij zijn ouders, zit hij nu met vissen die ziek zijn, mag hij ze niet in de vijver gooien van zijn ouders en is hij ongerust.
Ik heb te weinig verstand van waterchemie en medicijnen.

Maar ik kan me voorstellen dat deze jongen zich druk maakt om zijn huisdieren anders meldde hij zich niet aan met zijn vraag.
Succes met je visjes ik hoop dat ze beter worden en dat je je ouders kunt overtuigen dat ze misschien in een vijver beter af zijn.

Misschien dat de groene ontlasting inderdaad van het plantje komt of omdat hij stress heeft.

Vissen worden ziek van het te kleine bakje omdat ze het te weinige water sneller vervuilen dan een filtertje kan verwerken,zou niet weten hoe dat zo op te lossen zonder iets aan de situatie te veranderen Cala...

Gewoon even niet meer over de grootte van de bak. Waarom mogen we de vissen geen eten geven tijdens het gebruik van AQUABAC?
Dankjewel Cala

Mag hij dan ook niet verversen met die aquabac erin ? Ik weet het namelijk zelf niet, is ook een beetje voor mijn informatie.

Als ze van planten eten kan de poep groen zien.
Ik begrijp dat je nu niks aan de situatie van je vissen kan veranderen, dus ik ga je niet erop aanspreken.
Ik vind het jammer voor je dat je ongewild in deze situatie beland bent.
Ik hoop dat je misschien door de tijd een vijver kan vinden voor het te koud wordt buiten.
Maar het is geen gezonde situatie voor je visjes, zielig voor hun, en zielig voor jou.

Ik moet 5 dagen lang AQUABAC gebruiken en terwijl mag ik dus geen eten geven (dat vind ik zo zielig?) en ik mag het water niet verschonen en de filter ook niet, volgens de mevrouw in de dierenwinkel

Als ik zeg dat je dat spul net zo goed kan weggooien omdat het enkel goed is voor de kassa van de winkelmevrouw geloof je me vast ook niet,maar dat zou ik dus doen.
Ik denk dat als je elke week 2 keer de helft ververst en ze 2 keer per dag eten geeft wat ze binnen een minuut opeten ze in deze situatie het wel weer een tijdje zullen overleven.

Die mevrouw in de dierenwinkel wil alleen maar verkopen, daarom zit jij nu met de gebakken peren.
Die mevrouw heeft er geen verstand van, anders had ze je nooit deze vissen in zo'n kleine ruimte verkocht.
Dus ga hier eens wat rond lezen als je een aquarium of het zorgen voor vissen leuk vind.
Er valt hier veel te leren, en misschien denk je zelf er dan ook anders over.
Het is een prachtige hobby, dus ik hoop dat je het aquariumvirus te pakken krijg zodat je wel de juiste vissen in de juiste omgeving houden kan. 😉

Aquabac - Het Nederlandstalig AquaForum

www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb ... t&Number...

22 nov. 2012 - 7 berichten
Heeft er soms iemand ervaring met aquabac ? Zou handig zijn om uw biologisch evenwicht van uw aquarium sneller op peil te brengen.

Aquabac is gewoon bacterie start.
.

Daar is normaal 3 weken voor nodig om in te draaien.

Voor de rest,wat John zegt, elke dag verversen.

Cala zei:
Maar kan iemand deze jongen antwoord geven op zijn vraag. Zoals we zien is hij minderjarig, woont hij bij zijn ouders, zit hij nu met vissen die ziek zijn, mag hij ze niet in de vijver gooien van zijn ouders en is hij ongerust.
Ik heb te weinig verstand van waterchemie en medicijnen.

Maar ik kan me voorstellen dat deze jongen zich druk maakt om zijn huisdieren anders meldde hij zich niet aan met zijn vraag.
Succes met je visjes ik hoop dat ze beter worden en dat je je ouders kunt overtuigen dat ze misschien in een vijver beter af zijn.

Misschien dat de groene ontlasting inderdaad van het plantje komt of omdat hij stress heeft.

Tja, dat mag trouwens niet eens van mijn ouders?
Had ik ook door,hoor.

Wat ik even gelezen heb is dat aquabac een bacteriecultuur bijvoegt. Of dat natuurlijk echt zo is, is de vraag. Als het dus geen medicijnen zijn ga ik met seabait mee. Ik zou voor nu ook gewoon wat eten geven. Morgen als je uit school bent de helft van het water verversen. En dan zaterdag nog eens. Laat de filter maar even zitten denk ik. Ik weet niet wat je voor filter hebt, maar misschien dat je die stapsgewijs kan vervangen. Ik bedoel het filtermateriaal. Sponzen of of wat je ook hebt. Niet alles in 1 keer.

Als ik het mis heb corrigeer me dan maar ik probeer alleen maar mee te denken

En dan als de vissen opknappen kun je kijken of je ouders ermee akkoord gaan om de vissen voor de winter nog in een vijver onder te brengen.

Aquabac is gewoon bacterie start.

Dat hoeft dus niet meer,bij verversen,heeft ook geen nut,omdat je ook nitrificerende bacterie moet hebben.

Als ik nou gewoon verder doe met AQUABAC en ze ook wel eten geef, is dat dan oke?

Gaan vogels die kleine visjes niet uit de vijver nemen? Want van vijvers heb ik echt nog minder verstand...

En een vijver is toch ook zeer duur dacht ik?

In die vijver ,zwemmen er nog wel een 100, dan die van jou er bij,valt niet op.

Jouw vraag,
Als ik nou gewoon verder doe met AQUABAC en ze ook wel eten geef, is dat dan oke????

Als je ververst ,doe je beter aan daarmee te stoppen. Die bacterie red het ook niet.

Hihihihi je hoeft niet zelf een vijver aan te leggen hoor... 🙂. Misschien is er iemand in de familie die een vijver heeft, of in de vriendenkring. Soms hebben ze daar een net overheen zodat reigers er niet bij kunnen.

Kijk eens bij NICK VIS, garnalen bakje.

Stel dat TS zijn filters ook grondig gereinigd heeft, omdat hij niet weet dat dat niet de bedoeling is is het dan verstandig om toch gewoon de aquabac te blijven bijvoegen na het verversen. Gewoon een vraag hij heeft dat spul nou toch?

Dagleishka:Er is nu trouwens geen nitriet meer te meten omdat de bak verschoond is. Dus misschien toch een nitrietpiek geweest?? Daarna natuurlijk zeer schoon water vis krijgt optater omdat die langzaam aan de vervuiling is gaan wennen en legt het loodje bijna. Die andere 2 zijn nog compleet van slag. Dus niet wachten met verversen tot het vies is maar regelmatig schoonmaken. Met een slang de helft verversen en de rest erin laten.
Voordat je ook maar aan een ander aquariumdier gaat denken zou ik je wel willen adviseren om goed te leren hoe het werkt. Garnalen zijn best wel gevoelig.

Bertus zei:
15 jaar terug,had ik er 10 van 10 cm. in een 1 m .bak.
Denk je ,dat kan.
Tot een jaar later, bak vol vis.

8rSh3NsF3lzHCk0hQpvOyfSfF8O5x7ib.jpeg

Met 1 jaar 15-20 cm.

Toch maar in een vijver gezet.
Dat is een koi. Groeit een stuk sneller dan een goudvis

En als de Ts dit topic eens aan zijn ouders laat lezen. Misschien dat dat ze aan het denken zet. Zal waarschijnlijk wel een na�eve gedachte van me zijn.

Ja,had ik er 5 van.
en 5 goudvissen.
Andere foto,s zie ik niet meer. delete.

Dat kunnen we alleen maar hopen Rikkert.

In principe is het zo: hoe minder je een vis voert, hoe minder stoffen hij uitscheidt (net zoals bij ons: hoe minder we drinken, hoe minder vaak we naar de wc hoeven). In een klein bakje krijg je gauw een hoge concentratie van deze stoffen als je je vis goed voert. Van deze hogere concentratie schadelijke stoffen die door de vis zelf zijn uitgescheiden kan de vis ziek worden en uiteindelijk zelfs sterven als er niets aan de situatie verandert.

Dat middeltje lost het probleem niet op (was het maar waar... zou heel wat gedoe schelen in de aquariumwereld!): de enige remedie tegen de schadelijke stoffen (nitriet/ammoniak/ammonium) is goed verversen en weinig voeren zolang de vis in dit bakje zit. En verder niet aan het filter komen (in de sponzen van het filter zitten goede bacteri�n in die de slechte stoffen omzetten in minder slechte stoffen, en die moet je er dus in laten zitten en niet (te vaak) schoonmaken), en voor nu misschien even bij de dierenwinkel of aquariumwinkel zo'n goedkoop bosje koudwaterplantjes kopen en erin leggen: die zorgen ook voor filtering van het water en maken het water dus weer ietsje gezonder.

Probeer je ouders uit te leggen dat het visje niet lang meer zal leven als het blijft zoals het nu is... Vraag eens rond bij klasgenootjes of familie of ze een vijver in de tuin hebben waar nog een vis bij kan. Elke simpele vijver is beter dan dit bakje. De symptomen klinken echt als een vergiftiging, niet als een infectie, dus helaas zullen medicijnen naar alle waarschijnlijkheid ook niet helpen, en kan alleen een verandering in de situatie voor verbetering zorgen...

Leuk is het helaas allemaal niet. Zo jammer dat er nog zoveel goudvissen worden verkocht in dierenwinkels, met kleine bakjes en dure middeltjes erbij... Het is gewoon z� ingeburgerd bij de mens helaas: een goudvis in een goudviskom. Het zou eens tijd worden dat het in elk geval niet meer de gew��nte is om een goudvis in een klein bakje te zetten, dan wordt je er tenminste ook niet door verleidt. Maarja... dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan 😉

Hoop dat je weer een beetje wijzer wordt door dit forum 🙂 Goed dat je naar het forum bent gekomen om advies te vragen over je vis! Hopelijk komt het goed met het beestje.

- Mascha

We hebben ze dan net toch maar eten gegeven, van die korreltjes die aten ze gulzig op en even daarna vlogen ze er ook weer volledig uit. Dus die hebben we er gauw uitgevist en dan deden we er een paar vlokjes in en die aten ze ook weer gulzig op en die houden ze binnen en nu zien ze er opeens veel levendiger uit en ze zwemmen weer vrolijker rond. Ik hoop dat het zo blijft, we hebben ook de pomp even afgesloten en die gaan we enkel 's nachts nog laten werken omdat de stroming onze kleinste vis helemaal wegduwt, hopelijk verbetert de situatie. Nitrietgehalte ziet er ook al beter uit.

De pomp nooit uitzetten! Die hebben ze keihard nodig.

Oke dan zullen we die maar aan laten maar de stroming van de filter en de pomp te samen zorgt ervoor dat de goudvis niet in de buurt van de filter of pomp kan komen want hij wordt dan gewoon weggeduwt

Als het filter uit wordt gezet, gaan de goede bacteri�n in het filter vrij snel dood en kunnen ze die schadelijke stoffen niet meer omzetten. Dus het filter inderdaad altijd aan laten! Dus beter iets anders verzinnen voor de kleine vis, de stroming breken met plantjes bijvoorbeeld.

- Mascha

Als die pomp de hele nacht heeft uitgestaan zijn waarschijnlijk de goede bacterien gedood en dus weer grote kans op nitriet....... Laat je ouders dit allemaal eens lezen. Ben bang dat je vissen het op deze manier niet lang volhouden....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan