Groot aquarium lek?


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,163
Locatie
Rotterdam
Goede morgen,
Ik ben vorige week verhuist naar een nieuw adres. Nu lijkt mijn bak te lekken.
Het is gelukkig niet veel water wat eruit komt maar het is wel een probleem.
Wat kan ik doen hiertegen? Is het repareerbaar of is een nieuwe bak kopen de enige oplossing?

Het gaat om het rechterhoekje in de foto. Lijkt iedere dag een klein plasje te ontstaan.
Alvast bedankt voor jullie hulp in deze stressvolle situatie

IMG_3724.jpeg
A44F100A-FDBB-4A0A-8B7F-BF5AFABB9DB3.jpegIMG_3724.jpeg
IMG_3723.jpeg
 
Als die lek is zou ik er persoonlijk geen vertrouwen meer in hebben.
Hij zal best opnieuw te kitten(repareren) te zijn maar of dat dat het waard is moet je voor jezelf uitmaken.
 
Ik heb dat een tijd geleden met een 450 liter bak gehad. Deze lekte ook. Ik heb toen alle kit verwijderd en opnieuw gekit. Het is even wat werk om de oude kit eruit te krijgen maar bij mij was het een prima oplossing.
 
Het lekt gek genoeg echt heel weinig. Denk druppeltje per 3 uur. Is dat dan een lek?

Ik kijk het nog even aan. Hopelijk stopt het?
 
Is het een dom idee om gewoon aquasilicone over het bestaande silicone te spuiten? De lek lijkt zo klein.
 
Komt het niet van je vochtige ruit aan de bovenkant? Dat het onder je strip doorgaat in die hoek.
 
Is het een dom idee om gewoon aquasilicone over het bestaande silicone te spuiten? De lek lijkt zo klein.
Ik roep maar wat misschien maar volgens mij houdt dat niet en daarom moet je bij herkitten ook alles heel goed schoonmaken.
 
Ik had de bak leeg gemaakt en toen weer half bijgevuld nu lekt er niks meer?

Zou het dan toch condens zijn? Of de barst moet hoger zitten. Al lijk ik daar niks te zien.
 

Bijlagen

  • IMG_3826.jpeg
    IMG_3826.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 12
Kans is groot dat het idd condens is.
 

Terug
Bovenaan