Wat is er nieuw

Grootte pasgeboren Crystal Red

S

SamL

Guest
Hey

Ik heb sinds een jaar Crystal Reds zitten die in populatie van 10 (6 overlevenden toen) naar een stuk of 30-40 gegaan zijn. Nu heb ik al wel jongen gezien, maar toen ik ze spotte hadden ze telkens al wel wat kleur en kon je duidelijk alles onderscheiden (sprieten, staart, kop).

Nu heb ik al een tijdje geen jongen meer gezien, maar vandaag zit er iets op het glas aan de voorkant. Het zijn allemaal kleine beestjes, maar ik kan dus niet echt zien of het garnaaltjes zijn of niet. Kan het zijn dat ze zo klein zijn?

Ik kan wel zien dat ze in korte snelle stukjes bewegen en af en toe eens wat rondfladderen in het water. Bij sommige zie ik wat op een staart zou kunnen lijken en ze hebben ook aan de voorkant een bolletje met daar een doorschijnende staart aan, zo lijkt.

Zouden dit jongen kunnen zijn?

Als dit effectief zo is dan wil ik niet weten hoeveel ik er al met waterverversing heb weggegooid.

Een foto gaat helaas niet omdat ik echt niet scherp kan stellen op zoiets klein. Met het soort staart er bij zijn ze echt amper een milimeter.

EDIT: bedankt!

Hallo ik denk dat dit cyclops zijn.
Een jonge crystal red heeft gelijk zijn tekening al.
Voor cyclops en opstartwormen hoef je niet bang te zijn.
En trouwens jonge crystal reds zie je in het begin niet op je voorruit.
Die verstoppen zich als de beste.
Groetjes .....Piet

Hmm, jammer!

Wanneer moet ik wel bang worden van die dingen?

Inderdaad, het mooie aan Crystal Reds is dat ze vanaf dag ��n hun bekende tekening hebben.
Gebruik je toevallig diepvriesvoer?

Water verversen ook een fijn gaasje op de uitstroomslang doen, he.

Stuk nylonkous. op schuin afgezaagde pijp.

Bedankt voor de reacties!

Voor 1 slechte ervaring met Easycarbo zijn er wel 10 goede 😀 Ik gebruik ook niet de volle dosis.

Ik ga kijken hoe het evolueert. Er is nog altijd hoop dat het kleine garnaaltjes zijn en dat mijn zicht gewoon niet zo goed meer is 😀

Het zijn trouwens inderdaad cyclops. Hopelijk gaan die niet te hard!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan