Wat is er nieuw

Grote verschil kwa prijs aquarium laten maken

ray79

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2010
Leeftijd
45
Ik weet het even niet meer ik heb nou 8 prijs aanvragen gedaan voor een aquarium op maat met kast. Ik heb nou 5 reaktie s terug gehad. Maar de prijs ligt tussen de 900 en 2200 euro voor de zelfde aanvraag kwa maat enz enz. Maar wat is nou wijsheid bij 1tje heb ik het gevoel dat ze me bedonderen (de de man aan de telefoon gehad en het voelde niet goed terwijl dit bedrijf goed geschreven staat) omdat ik geen ervaring heb met het op maat laten maken van een aquarium ,die is ook tevens min 800 euro duurder dan de andere.

Wat is nou wijsheid en waar kan ik het beste naar kijken ? Het gaat om een bak van 120L x 90D x 60 waterhoogte met kap en kast

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon eens aan tafel gaan zitten bij de bouwers waar je een goed gevoel bij hebt.
Dat heb ik ook gedaan.
Vaak kan er best nog wat van de prijs af als je er aan tafel zit.

Ik zou gewoon eens aan tafel gaan zitten bij de bouwers waar je een goed gevoel bij hebt.
Dat heb ik ook gedaan.
Vaak kan er best nog wat van de prijs af als je er aan tafel zit.

Dat wil ik ook maar wou eerst een richtprijs omdat de meeste bouwers ver weg zijn. Ik krijg vandaag nog 1tje binnen die in de buurt zit die wou ik ook nog even afwachten.

Dat wil ik ook maar wou eerst een richtprijs omdat de meeste bouwers ver weg zijn. Ik krijg vandaag nog 1tje binnen die in de buurt zit die wou ik ook nog even afwachten.
Heb je Aquadeco Rijssen nog geprobeerd? Die bouwen sinds kort ook bakken.
Werkt iemand die bij Veldhuis vandaan is gekomen.

Heb je Aquadeco Rijssen nog geprobeerd? Die bouwen sinds kort ook bakken.
Werkt iemand die bij Veldhuis vandaan is gekomen.
Ok bedankt zal die ook even mailen

Heb ook een vraag mijn bodem zal dan 120 x90/100 zijn nou zij deze man dat hij deze in 2 delen moest doen vanwege de grote is dat nou wel zo want volgens mij zijn er mensen met een bodem van 2 bij 1 die hem in 1 stuk hebben . Of zit ik ernaast?

Laatst bewerkt:
Die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar is dat een probleem dan als die uit 2 delen bestaat?

Die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar is dat een probleem dan als die uit 2 delen bestaat?
Kwa prijs wel ja volgens de duurste offerte die ik heb gekregen hij had het over 18mm bodem en 12 mm de zijkanten

Kwa prijs wel ja volgens de duurste offerte die ik heb gekregen hij had het over 18mm bodem en 12 mm de zijkanten
Dat is wel een hele dikke bodem.

Daarom gesprek met hem voelde al niet goed en hij was ook nog 800 euro duurder dan de anderen

Ik dacht ook al bij 60cm waterhoogte dat 10a 12 mm genoeg was.

Ja 12 cm is niks mis mee. Mijn bodem is ook gewoon 12 cm. Bodem kan je ook maatje dikker nemen maar als dat volgens de bouwer niet hoeft is het zonde van het geld.

12 cm is wel een hele flinke bodem

Prijsverschil zit hem ook in de afwerking, niet alleen de gebruikte materialen.

Er zijn bouwers die glasplaten zelf handmatig snijden en verlijmen.
andere bouwers doen dit allemaal tot op de mm nauwkeurig machinaal.

ook de kit-afwerking verschilt zo erg van bouwer tot bouwer.

Zet is een winkelhaak op een handmatig gesneden bak, kans is best aanwezig dat die niet 100% haaks is.

2200euro voor een bak van 120x90x60 met kap & kast vind ik zelf nog in de redelijke sfeer, hangt wel een beetje van de gebruikte methode & gebruikte materialen af dan 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan